Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 940 ggr
YlvisPylvis
0

Ohyra??

Är orolig för att våra katter dragit in någon form av loppor men vet inte säkert. För 4 veckor sedan fick min son (3år och kommer oftast trippandes till mig på natten) några bett som liknade myggbett och kliade massor. Några av dem satt liksom i grupp, 3st. Även sambon hade då ngt bett. Vi städade, tvättade och höll på som galningar samt behandlade båda katterna med Frontline Comp. Ska nämna att jag hittade en svart avlång sak på den ena katten. Efter det har det varit helt lugnt!! Tills igår då vi hittade bett på oss igen… det har nu gått 4 veckor sen förra behandlingen så jag behandlade idag igen. Och har städat och tvättat…. blir inga katter i sängen inatt! Är det ngn som kan gissa vad det kan vara?? Om det var väglösas borde det väl inte varit lugnt i 4 veckor?? Kan ju var mygg eller knott oxå som vaknat till liv i solen.. Det här är så jobbigt :-(

IceJossan
0

Det låter som loppor, sånadär svarta slingriga filurer. Ring veterinär och anticimex imorgon och be om råd, det är nog det bästa.

YlvisPylvis
0

Ringde vet igår och hon föreslog att vi skulle behandla katterna för att se om det försvinner. Ingen har fått nya bett ännu iallafall. Har försäkring hos Anticimex, ska kolla vad den täcker så jag vet innan jag ringer. Tack!