fäller massa?:/
Ja e så glad Min kisse har börjat bli lite lugnare efter sin kastrering för ca en månad sedan såå skönt han jamar fort en del men inte som innan :) tack Jesus ja ger han all ära.
Ja hade en liten fråga nu. Han fäller massa och de har han gjort också länge men nu verkar de va mer? tussar som kommer bort hela tiden han har ju 75% perser i sig o tjock päls såklart men ändå..e det en viss tid de fäller väldigt mycket?? vad kan man göra för att hindra det? han äter bra (mjau mjukmat) o så..de tog min en halvtimma att dammsuga vardagsrumsmattan idag bara haha..
tack på förhand :)
Bada och sedan en ordentlig borstomgång.
Det bästa är om du kan skaffa en borste som heter Furminator, den är väldigt effektiv i att minska fällandet.
En långhårig katt bör ju borstas en hel del oavsett, räkna med iaf några gånger i veckan.
Sedan kan du ge en ägg-gula till och från som kosttillskott för att öka pälskvalitén.
Medarbetare på Datorspel I Fokus
okay tack för råden ja badade han efter jag skrev de här o hans päls belv bättre de försvann en massa hår då ja kammade innan o efter massa o gör de varje dag nu innan behövdes inte riktigt lika ofta. har en metallkam bara inte furminator tänkte skaffat den men den av såå dyr. men ok kanske e värt det. va lite orolig att den skulle ta bort onödigt mkt hår, eller liksom klippa av hår som inte katten skulle fällt. fattade inte helt hur den funkar.
Ja ägggula kör jag på o har gjort hela tiden:) han älskar det helt galen när man tar fram ägg..ger han råa kyckling vingar me för tänderna :)
Vårfällning på G? :)
ja de e väl det :)
Han byter päls nu så nu är det kamning varje dag och bad 1 gång i veckan om du vill slippa ha päls överallt :)
Vad äter han för torrfoder??? Jag ger mina Taste Of The Wild Rocky Mountain Feline Formula och sen jag började med det fodret så har dom fällt mycket mindre och fått en fiktigt fin päls :)
///Mickan
oj en gång i veckan ?! ja får väl bli de!! nej han äter inte torrfoder han äter mjau mjukmat(kalkon) och kycklingvingar plus äggula ibland. vill inte gå över till torrfoder men tack ändå:)