parning
jag har en normal svart bondkatt (hona) jag söker en hankatt som kan paras. Fiona är två år, och väldigt snäll. tack för svar!
Vilka krav har du på hanen kan ju vara bra att tala om? =) För det finns väl fler krav på föräldradjuren än att de ska vara snälla.
Ett tips: kika igenom äldre trådar ang. avel på huskatt så ser du att det inte är speciellt populärt att fråga om sådant på den här sajten. Inga andra kattsajter heller för den delen. Läs gärna igenom så många sådana trådar du bara kan så förstår du varför det inte är så bra att avla på huskatter. Marknaden är mättad och det är väldigt många huskatter som saknar hem. Det rekommenderas därför att alla huskatter kastreras och att man inte avlar på dom. Det gäller såklart även raskatter om man inte är en seriös uppfödare som avlat efter alla konstens regler. Mitt inlägg är endast menat som information, så det är ingen kritik på nåt sätt. Men du bör nog vara beredd på att få en hel del kritik i den här tråden då det nästan innebär "halshuggning" att fråga om avel på huskatt. Glad påsk önskar jag & mina 6 underbara huskatter! :) Mvh Caroline
Du är insatt i alla kostnader som tillkommer? Det är ju inte bara att hitta en fin och go hane och låta dom hållas.
Dessutom, varför tycker du det är viktigt att just din hona får ungar? :P

Vilka sjukdomstester har du gjort på din hona? Vilkan blodgrupp har hon? Och vilka krav har du på hanen? Sånt är viktigt att veta och tala om så att det blir rätt när du väljer hane! Det är ju inte bara att ta första bästa för många katter bär på sjukdomar (leversjukdom, hjärtfel, FIV (katt-HIV), osv) som sprids vid parning och till ungarna, även om katterna ser friska ut så här innan problemen har kommit upp.
Lite info bara! :)