Konstigt beteende efter kastrering av katthona
Hej!
Tänkte höra här om det är någon som har förslag på vad jag ska göra med min katthona som blev kastrerad för två veckor sedan. Hon är tre år och har gått på p-piller innan operationen. Flyttade till mig för ca tre månader sedan. Efter operationen fick hon en blödning under huden så en stor knöl bildades. Har vart till veterinären och visat upp såret två gånger och nu är den nästan helt borta och veterinären kunde utesluta bråck eller infektion. Nu har hennes beteende förändrats rejält för ett par dagar sedan. Funderar på om det kan ha med hormoner att göra men vet ej vad jag kan göra åt det. Har även ringt veterinärkliniken och de visste inte vad det kunde vara.
Hon jamar konstant och är nästan hyperaktiv. Slickar och tvättar sig nästan frenetiskt och ofta och verkar inte riktigt kunna vara still när hon är vaken och finner ingen ro. Busar och är på och jagar allt som ligger på golvet. Hon springer efter mig eller fram och tillbaka i lägenheten och jamar. Så fort jag sätter mig ner så kommer hon och bufflar och kurrar jättehögt och jamar tills jag uppmärksammar henne. Kan tillägga att hon var riktigt lugn innan kastreringen och jamade mycket sällan. Hon var alltid med mig men på avstånd och gjorde inte mycket väsen av sig. Blir lite orolig att hon har ont efter op eller känner sig stressad på något sätt när jag inte känner igen min kisse :/
Hur ser såret ut?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Såret ser bra ut. Inte rött och ser ut att ha läkt bra. Bara en liten bula kvar under som vet sa var kvar efter blödningen.
hon bajsar och kissar som hon ska?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Japp! Äter och dricker bra! Går på lådan precis som vanligt.