Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1050 ggr
Holtan
0

Bota allergi

Hej hej!
Jag har hittat en sida på nätet där man påstår sig kunna bota/lindra allergier av olika former. Nu undrar jag om någon här har provat denna metod?
Den har varit med på tv och i tidningar och finns i över 90 länder i världen. De sägs att den fungerar! :O
Bicom bioresonansterapi Kallas den. Någon som provat och i så fall vill dela med sig av sina resultat? :) Eller kanske känner någon som har provat ;P

Jag funderar själv på att testa, men det känns ju lite hokuspokus :P Men samtidigt hoppas jag med hela mitt hjärta att det skulle funka!

marabo_
1

min pappas kompis gjorde det, och det funkade men det var riktigt jobbigt för henne! det var om jag inte minns fel 3 sprutor varje vecka och det kostade inte lite!

men nu kan hon i alla fall ha alla sorters pälsdjur.

Men detta funkar inte alltid som man får vara bered

Lycka till! :)

Silvestris
1

Bioresonansterapi involverar inga sprutor. Jag tror du tänker på hyposensibilisering.

Holtan: Det inte bara känns hokuspokus, det är hokuspokus.

Anita N
0

Spar pengarna för jag betvivlar att de kan bevisa att det fungerar. Jag lovar hade det fungerat hade det varit välkänt.

Glad Skåning

Holtan
0

De är ju ingen erkänd metod just för att de inte finns medicinska bevis, precis som med akupunktur.
Så frågan är ju om man bör testa. Om de kan vara värt de :S :)

Silvestris
0

Lägg pengarna på hyposensibilisering istället, den evidensbaserade metoden.

Holtan
0

#5 Men den får jag inte iom att jag vill fortsätta jobba med djur och även har katt hemma. Det är enligt läkaren inget som botar allergi utan bara gör att jag kan besöka vänner med djur, eller åka buss (indirektkontakt). Så hon nekade mig den behandlingen.
Därför har jag tänkt att prova denna.

Silvestris
1

Kolla om det finns ett privat alternativ? Jag känner till djurägare som blivit hyposensibiliserade mot pälsdjursallergi.

Läkarna får inte ge några garantier för att hyposensibilisering tar bort allergin, men alla jag känner som har hyposensibiliserats tål hund/katt efteråt. De flesta har skaffat katt så fort de blivit färdiga med behandlingen.