Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 549 ggr
JohannaEkroth
0

Avmaskning

Är du kräsen, sluta läs nu! 

Tog över en vuxen kastrerad hankatt med okänd ålder och förra ägaren sa att han var avmaskad så jag litade på det. Men så kräktes han och ja… Jag behöver egentligen inte gå in närmare på vad det var i den kräkningen… 🤮🤢😞

Fram med Axilur 250mg förpackningen på en gång och i med en hel tablett i kissen. Har tyvärr ingen våg hemma, eller jo, men den har strejkat dagen till ära och han väger nog inte mindre än 3, men inte heller över 5 kg. Så en tablett kändes bra. Rundmask handlar det om.

I går kväll fick han tredje och sista dosen men så idag vid lunch så kräktes han igen och det var en lång livs levande äcklig sak däri.

Behöver tips och råd med andra ord. Ska jag fortsätta med en tablett till ikväll?

Kan även berätta att han inte har kräkts upp någon medicin.

Ska jag bada honom för att ev få bort sådant som sitter i pälsen? Eller vad ska jag göra. Axilur ska ju ta rundmask.

Andra hanen (Billy) åkte också på en dos, men honom kör jag tredje dosen på ikväll och han får bara en halv då han är 9 månader och klenare än Lukas. Inga tecken på mask där inte.

Behöver jag sanera på något sätt?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else