Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 2287 ggr
Vovvie94
8

hatar katter!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…är vad jag brukade säga😉men sen fixade jag praktik på RSPCA i London som bara tar katter och smådjur, och vad hände??? JAG BLEV FRÄLST! åhh, vad jag älskar katter nu!! bästa praktiken någonsin! förstår verkligen varför alla älskar dem!!! underbara varelser!❤️🐱

Här är några bilder på mina favoriter! Smokey, Gizmo, Donald, Lamar, Archie & Tywiwi!❤️har många fler underbara favoriter som oxå ska upp på iFokus! alla ska få bli älskade av riktiga kattälskare som inte vill illa❤️💋

Det kommer fler bilder, vill jag lova! 😃

Tywiwi

Vovvie94
4

Smokey❤️

Vovvie94
4

Donald som kom in fräsande med beskrivningen "för arg för att undersöka…" inte längre vill jag lova! att bara lata sig och veta att maten kommer klockan nio och klockan fem passar den här herren perfekt!😉

Vovvie94
4

Archie som ska banta👍

Vovvie94
3

fina Archie igen som aldrig går ut ur sin korg😉

Vovvie94
3

Gizmo som har fått ett sår på halsen och har hamnat lägst i rang… men mysa får man alltid!😃

Vovvie94
3

Lamar

Vovvie94
4

Fina Smokey igen❤️

[Emma--]
0

Vilka fina katter :)

Får jag vara nyfiken och fråga varför du inte gillade katter innan? :)

Vovvie94
1

#8 haha, du får vara hur nyfiken som helst! 😉

jag är världens hundmänniska och har inte trott att det kan finnas något lika bra, och därför har jag inte spenderat mycket tid med katter. så den åsikten var bildad helt utan erfarenhet, och som tur var så stämde den inte😉nu ligger katter, hundar och råttor på listan med djur att införskaffa! 😃

[Emma--]
0

Haha okej :) Roligt när man får en sån positiv upplevelse av ett djur i alla fall :)

[postmortum91]
0

#9 Jag är också hundmänniska, sambon är kattmänniska. Vi har en hund nu, men sambon vill även ha en katt. På ett sätt vill jag ha katt, men sedan känner jag "nej usch" Jag tänker på hur katten kommer åt allting till skillnad från hunden, hur den kanske klöser på soffan eller måste trängas i sängen som hunden inte får. Min uppfattning är lite: Katter är själviska, de tänker bara på sig själva, gör inget de inte vill etc. De kan ju byta hem bara för att någon ger dem lite mat.

Men samtidigt vill jag säga: Jag har aldrig haft katt, så är väl därför jag liksom du var, skeptisk och fördomsfull mot katter.

Vovvie94
0

#11 har tänkt exakt samma sak som du! xD

Tarotstollan
1

Tur att du inte är mer än människa och kan ändra dig 😉!
Jag gillar det mesta i djurväg, bara ormarna är bakom glasvägg! 😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jessicahagstrom94
2

Gillade faktiskt(!!) inte heller katter speciellt förut när jag var liten, för Smille (nu 13 år gammal) var väldigt elak mot mig när jag var liten.. han hoppade på mig för minsta lilla, bara jag ens tittade på honom lite för länge så hade jag klor i mig.. eller om jag klappade på fel ställe eller för länge, rev han mig.

Sedan skaffade pappa Hans och Lukas och då blev katt mitt favvodjur (2010)❤️ Och ja, Smille och jag är numera vänner ;) nu är jag lycklig lillmatte/matte till Dixie, Jonna Lukas och Smille.😍

TS - otroligt vackra katter! jag volontär-jobbar på gefle katthem och har också några favoriter bland alla sötnosar!😉

bubbelbruden
0

#11  Många tror som du att katter är själviska men det beror väldgit mycket på vad för katt du tar..alla raser är olika och sen är det ju så att ketten blir lite vad du gör den till..

Har en kompis som älskar hundar men är allergisk så hon skaffade en katt som hon dresserade så dom går ut på kiss rundor leker aport och rulla runt och alla dom där sakerna och när det gäller klösning och säng sovande så har du bara en klösbräda på ett ställe som katten gillar och köper en bra så klöser katten bara drä det går att lära dom och katter vet lika väl som hundar var dom får och itne får sova och jag har haft katter hela mitt liv och jag säjer så här vill du verkligen ha en själa vän som bryr sig om dig lika mycket som du kommer göra om den så gå till ett katthem och ta en av deras för en katt som vet hur dåligt dom kan ha det blir otroligt snälla och bra och mina katter skulle gå och göra te åt mig när jag är sjuk om dom bara kunde öppna min vatten kokare det är jag säker på.

[postmortum91]
0

#15 Hehe okej :P

Jo jag antar att jag skulle bli förälskad i katter om vi införskaffade en :P

Peppe
1

Har inte heller gillat katter innan, har ärligt talat varit livrädd för dem eftersom när jag var liten, kanske 7 år och skulle gå till grannen, så FLYGER det ut en kattjävel rent ut sagt ur en buske som jag gick förbi. Den fullständigt attackerar mig och hänger på ryggen till en annan granne kommer och sliter bort den. En mycket traumatisk upplevelse för ett barn!

Nu har vi 2 katter här hemma eftersom sambon är kattmänniska. Den första katten ägde inte vi under första året utan en "inneboende" i lägenheten. Var livrädd för den katten när han var liten, på nätterna attackerade han fötterna UNDER täcket, han ålade sig in under. Fick sova inrullad i täcket som en kåldolme i ett halvår innan han lugnade ner sig. När han sedan blev 1 år flyttade hans ägare och lämnade över katten till oss. Åkte till veterinären dagen efter och kastrerade, nu är det en jättesnall och mysig katt!

Den andra har jag fostrat från dag 1 så han är mitt lilla gosedjur. Måste vara ragdoll eller nåt i honom, han är precis så som en katt ska vara enligt mig. Lugn och sävlig, ligger still för det mesta och ser söt ut 😃

Kan inte kalla mig kattmänniska, men jag gillar just våra katter 🙂

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~