Min katt blir avundsjuk..
Hej! Sedan min ena katt sprang bort så har min andra katt bott här själv. (Förutom då jag var kattvakt åt en gammal kattfröken ett par månader) Jag vill ju skaffa en ny kompis åt henne, men hon blir totalförändrad när en annan katt blir välkomnad i hemmet, hon drar sig undan och blir "grinig" när jag gosar med den andra. Den enda som funkade någorlunda var ju Missen (hon som sprang bort). Kanske är det så att hon vill vara ensam? Eller att hon saknar missen.. För jag vill ju ha Min katt, ingen personlighetsförändring. Vad tror ni? Ska man testa iallafall eller låta henne bo här själv med mig, min sambo och dammråttorna? (Hon är utekatt så hon har tillgång till natur + andra katter)
Svårt, men om hon verkar må bra själv så behöver du ju inte brådska. Om du tycker att det funkade någotsånär med Missen menar jag, så låter det inte som om hon var så överförtjust i kompisen eller? Såg på din pres. att den andra katten försvann i slutet av 2012, så det är ju inte omöjligt att ni hittar henne eller att hon kommer hem igen?
www.kattstatus.se - Allt du behöver veta om katter
Nej det är klart att det inte är omöjligt. :)
Men jag tänkte ifall att. Det är klart att jag hellre vill ha tillbaka min katt än en ny :)
Ja, vi får väl vänta och se :)
Jo dom tyckte om varandra, mös alltid osv, men så fort jag var på och myste med Missen så vart hon grinig, det var så jag menade :)
En del katter trivs bäst med att vara ensamma :) Ha matte för sig själv och så.
#2 Ah OK :) Låter lite (vet ju inte mycket om katten) som att kissen ändå trivs bra ensam.
www.kattstatus.se - Allt du behöver veta om katter
Jo, det får nog bli så i fortsättningen! Tänkte mest på det eftersom hon i princip bara ligger och sover, så jag har ju uppfattat det som att hon är uttråkad. :-) Men jag tror nog också att hon är nöjd som det är ;-)