Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 817 ggr
[Forest]
1

bra fb sida med efterlysa katter

Då katten har råkat komma ut genom ett fönster så undrar jag finns det någon bra fb sida kanske just för östergötland där man kan slänga en efterlysning?

Hur går man bäst till väga att efterlysa sin katt?

har satt upp lappar o mer kommer vi sätta upp imorgon detta med bild på katten och info + våra telenr. Ringt till polisen att han är saknad och gav även öronmärkning id. Ska ringa dom imorgon igen för kolla av vet att dom inte lägger större krut på katter direckt.

Jag är super kass på fb har ingen själv men min man har o får gå via den, där med tar jag all hjälp jag kan få 🤔

LinaLj
0

Djurhjälpen verkar ha bra genomslagningskraft och iaf bland mina fb-vänner så sprids det friskt vidare till andra där ifrån. Hoppas kissen hittar hem.

vinteralvan
0

På Hittekatter i fokus kan du få bra hjälp.

[Forest]
0

tackar för tipsen :)

[sakring2]
0

Kattpolisen i fokus också

[Forest]
0

4 tack :)

IceJossan
0

Ut och prata nattetid, locka på katten som om det vore en helt vanlig dag inomhus. Ropa lugnt och lockande, uppmuntrande liksom. Inte stressat och ledsamt för det kan katten uppfatta som mer skrämmande och hålla sig undan.

Mitt i natten och i gryningen är det som störst sannolikhet att kisse vågar visa sig!

[Forest]
2

Kan medela att Bamse är nu hemma. ❤️ dottern hade sett han försvinna under ena grannens uthus , hon gick ut emd mat till han för locka sig till han men då såg hon inte honom.

Jag gick dreckt ut efter jobbet med en skål mat + ficklampan och skrammal lite ropa på honom. Här mjau o där är han fast på andra sidan stacketet rädd är han för ena grannens katter som ger han stryck. In sabbt som tusan hämta dottern o sen över staketet, han var ovanligt lättfångad. Nu har han ätit och druktig vatten han har fått mat ute varje dag med vatten men jag tror inte han har ätit lr drukigt direckt grannens missar han någ mummsat allt 2 stora brukar mjua och torrfoder + vatten ( fast vattnet var väl orört varje dag) Så idag sover dottern i sitt rum då det vart öppet nattetid för kissens skull, han kommer garantera sova på henne o väcka henne för kelsugen 😉 Vi är så lyckliga 😃
Stort tack alla för bra tips o råd  ❤️

[sakring2]
0

Åh välkommen hem Bamse❤️

[Forest]
0

han tackar o sover nu på sin älskade matte ❤️

kan säga att jag komemr någ sova mycket tungt o gott i natt, gått ut varje gång jag hört något utanför^^