Vanvårdad katt
Där vi bor har vi en trevlig katt som kommer och besöker oss. Han är ganska vanvårdad, och har varit väldigt mager. Vi har gett han medicin mot mask och lite så, tvättat sår, gett mat och vatten, tagit fästingar.
Men nu verkar han må så dåligt! Han andad "kvävt", är mager och kisar. Vi har tänkt ta honom till någon veterinär, eller annan plats där han kan få hjälp nu. Men frågan är: att ta han till veterinär, hur mycket skulle det kosta?
Det är olika från veterinär till veterinär och sen beror det på vad för sjukdom katten har.
Den veterinär vi har tar ca 850kr för en vanligt hälsoundersökning sen blir det ju mer kostnader om behandlingar ska in osv.
Det är skillnad. Men om man tar som mest "normal" pris. Något som det kan ligga runt. Vi har även en hund med diabetes som kostar en del, plus en hund med epilepsi. Så priset måste passa in någonstans.
Om man säger att man ska kolla hans ögon och en hälsoundersökning för att se om något är fel. Ögoninformation har han säkert…
TS, mitt enda råd är att ringa runt till de veterinärer som kan finnas i närheten. Förklara situationen och fråga om de kan hjälpa till 'pro bono' eller ge ett vänskapspris i det här fallet. Om du har en veterinär som sköter dina hundars hälsa kanske den kan hjälpa dig. Den veterinären borde i alla fall förstå att ni redan lägger en hel del pengar på era egna husdjur.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Håller med #3. Så gjorde vi när vi tog in en hittekattsunge. Veterinären vi gick till gav oss allt gratis just för att hon älskade att vi gjorde den goda gärningen och försökte hjälpa en hemlös kattunge, tyvärr gick han inte att rädda dock.
Den veterinären går vi också till med vår egna katt samt hunden.
#4 Den veterinären fick en trogen kund och bra reklam med hjälp av den kunden. Eller hur?
#5 Typ fast vi gick till den veterinären ibland innan också men nu går vi enbart till den veterinären. Detta är ju inte det enda de gjort utan de har även lånat ut koppel till oss när vi var tvungna att klippa sönder vårat då hunden blev ormbiten tex mm. ;)
När vår katts kompis fick somna in satt fyra stycken ur personalen med mig i väntrummet och krama ihjäl mig för jag fällde något enormt med tårar. Så jag i princip älskar den veterinärs stationen. ;)
Fler såna veterinärer tack!!
I så fall får man hoppas att han inte har något emot långa bilfärder… tar runt fyrtio minuter dit, men dem är så trevliga där! Även är våra hundar välkända. Taxen är den snälla man kan göra allt med, chihuahuan är den aggressiva. Minns att andra vetrinärer brukar fråga om man blivit biten av chihuahuan…
#7 Håller med, de växer ju inte på träd precis.