Annorlunda tråd! Hiss eller Diss :)
Tänkte starta en annorlunda tråd där vi kan lägga upp bilder på allt vi köper till katterna med en liten text om kanske vad det är och om ni rekommender "det" eller inte mm. Även "tråkiga" saker som sand och mat är välkommna. :)
En regel! Inga tråkiga "reklam" bilder, utan bilder ni tagit själv :)
Sätter en liten tass här :)
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Låter som en toppenidé! Bidrar gärna med bilder när jag flyttat (idag) och fått ordning på allt :) tycker även egenskapade saker borde få vara med som tips och saker man gjort som kanske ratats av katten, haha.
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Katternas matplats: En slags låg bänk med kanter och ben, klädd med vaxduk. Maten stannar innanför kanterna, damm och katthår hamnar under istället för i matplatsen och benen är så höga att dammsugaren kommer in under. Hemmabygge!
Katternas "matskål": Ihoplimmade minikrukor (hemmabygge). Katterna måste fiska upp torrfodret ur krukorna för att få tag på det. Det blir ännu svårare om man lägger i de övre krukorna, för när maten fiskas upp därur så trillar de ner i de undre krukorna och måste fiskas upp även därur för att få tag på maten. Det tar lång tid att äta = katterna hålls sysselsatta betydligt längre än om de har matskål, samt att de inte äter mer än vad de behöver eftersom det är för jobbigt att gå och okynnesäta.
#2 Haha, jo det är klart att det också får hänga på😃
Nu när katten är förbjuden i sovkammaren (värmer bara det rummet på vintern och raringen öppnar kammardörren på natten så jag vaknar med rimfrost under näsan) så virkade jag en igloo till henne. Materialet är trasiga lakan i bomull som jag rivit, så det går att knöla ihop den och köra i en 90 tvätt.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

#5 Du glömde hissa eller dissa!
Vitsen är väl att man ska hissa eller dissa ett inlägg och sen lägga upp ett eget?
#6 Det framgick inte om man skulle hissa eller dissa den över eller det man själv köpt, därför hoppade jag över det.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
# 3 IceJossan, Jag vill dissa dina matskålar för om jag gjode så mot mina britter skulle de svälta ihjäl. Behöva arbeta för maten?😃 Det var smart gjort.

#8 HAha okej :P Har du provat? Det funkar på 3 av mina 4 jourisar, den 4e äter ändå inte torrfoder :) En av de som fiskar är en som som ALDRIG visat minsta intresse för sånt tidigare, men när hon var tvungen så lärde hon sig :)
# 9 En av mina britter förstår inte ens när jag kasta torrfooder att han ska springa efter det, ligger det i skålen så äter han. De båda andra kan jag få att sitta fint för att få lite mat. Men mina huskatter är det fart på vill jag lova😃