Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1159 ggr
Thomas85
0

Hjälp min katt är borta.(Helsingborg)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Söt liten honkatt på cirka 6 månader. Hon försvann lördag D.2-3-13 vid ungefär kl11.00 på Carl krooksgatan 59 (Söder) Helsingborg.

Ring mig om du/ni har sett lilla Emma.  

Thomas 0707500343

MonicaLagerquist
0

Är hon kasterad?

Id-märkt?

Har du polisanmält

henne som försvunnen?

Stolt ägare till tre La permer

Thomas85
0

Nej ingen av delarne.

MonicaLagerquist
1

#2 Varför inte?

Thomas85
0

Har bare haft henne i 5 veckor. Tror jag vill ringa polisen imorgon

Uppkatten
5

Berätta mer om hur hon försvann så är det lättare att ge dig tips om hur du ska söka efter henne. Kom hon ut av misstag eller brukar hon gå ut? Försvann hon hemifrån eller från någon annanstans?

Det är viktigt att du är MYCKET aktiv i ditt sökande efter henne redan från start.

Sätt upp massor av lappar.

Ring polisen på 114 14 och anmäl henne som bortsprungen.

Lägg ut efterlysning på Kattpolisen i fokus samt på Blocket.

Ställ ut mat o vatten där hon försvann. Ställ gärna ut det till kvällen så undviker du att fåglarna äter upp det. Får hon inte mat kommer hon att ge sig av p g a hunger, då blir det svårare för er att hitta henne.

Leta aktivt efter henne, speciellt i skymning-mörker-gryning (eftersom katter ofta är extra aktiva så dags).

Se dig om "med kattögon". Var finns bra gömställen för missar?

Om hon inte är van vid att vara ute så är det mkt troligt att hon finns kvar alldeles i närheten av där hon försvann. Tänk på att en katt kan bli mkt liten o osynlig när den har kommit ut o försöker gömma sig!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MonicaLagerquist
0

Om du bara har haft henne så kort tid så kan hon ju försökt ta sig tillbaka dit därifrån hon kom.Ta kontakt med säljaren och berätta att hon smitit och be dem hålla koll efter henne.

[helenal]
0

har du ringt polisen och satt upp lappar efter katten?

Thomas85
9

Hon är tillbaka….! :-)

Missne
4

Vad bra!

Se till att ID-märka henne så att om hon kommer bort någon gång mer så kan hon hitta hem till dig! Gör det nu, och du kan ju göra det tillsammans med att kastrera henne.

VildaVittra
2

Jag gissar på att hon smet för att para sig, så vill du inte ha kattungar så ska du nog ta dig till veterinären de närmaste dagarna för en kastrering.

Skönt att hon hittade hem!

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Uppkatten
2

Åh vad glad jag blir över att hon är hemma igen! Sådana där småtroll ska inte vara ute på egen hand! Dessutom är det en mardröm när missen är borta.

Se till att boka tid nu för kastrering och chip-märkning. Lill-missan är tillräckligt gammal för att kunna bli mamma, och med tanke på det överskott av katter som finns i det här landet och missans unga ålder så vore det väldigt olyckligt om hon fick ungar.

Lycka till med henne!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Josefa
6

#8 Nere på Fröhandeln på Carl Krooksgatan finns en bra veterinär varje onsdag. Kastrerar honorna med sk titthålsoperation. Så bums ner och beställ tid.

Skönt att katten har kommit tillbaka. Risken finns att hon är dräktig, vilket vore förödande om hon bra är 6 månader gammal.

[sakring2]
0

# 12 Finns det någon som gör titthålsopertion på katter i Sverige dvs laparoskop,i är det inte flanksnitt du menar?

http://www.1177.se/Blekinge/Fakta-och-rad/Undersokningar/Laparoskopi/