Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1048 ggr
VilmaKristina
0

Är orolig!

Min lilla katt Lill-Stina som min familj och jag adopterade från Örebro, hon föddes våren 2009 och vi fick henne dagen innan nyårsafton 2009. Så vi har haft henne i över 3 år.

Hon är liten i växten, stor som en -6 månaders kattunge och hon hör dåligt. Hon kom från en kattsamlare.

Hon är ute jämt på sommrarna då det är varmt och skönt och solen lyser men hålls inne på vintern pga av att hennes ena bakben hackar när det blir kallt. Hon älskar att springa efter vår stora katt Alice som lärt Stina att jaga, även fast Stina kan vara ivägen och irriterande brukar Alice fånga möss åt Stina.

Men nu dom senaste dagarna är den energi fulla Stina borta, hon sover mycket, sköter inte sin hygien riktigt, hennes ben krånglar och hennes ansikte var helt gojsigt(mamma tvättade bort det)Hennes ena öga ärlite mörkare och inte lika öppet.

Vi är jätteoroliga för henne, hon fryser jättemycket och har blivit tunn! Hon dricker som hon ska men nobba både torrfoder och blötmat.

Vad kan ha hänt med henne?

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

Maria
9

Ett veterinärbesök ganska omgående är nog det bästa.

/Maria

Mantissa
5

Ändrar ögonen färg är det riktigt illa:( Leversvikt eller akut blodbrist är min gissning

Rumblebee
8

Man ska alltid, alltid besöka en veterinär med ett djur som ändrar betende och slutar ta hand om sig själv.

VilmaKristina
6

Vi ska ta henne till veterinären!

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

Maria
0

Bra🙂

/Maria

Mantissa
9

Bra! Men igen, ändrar ögonen färg är det AKUT! Vänta inte tills på måndag! Hon kan behöva blodtransfusion

[helenal]
0

bra att ni skall till veterinären, uppdatera gärna sen

VilmaKristina
0

Mamma ringde veterinären och vi ska handmata henne.

Hon dricker och kissar, fast inte på lådan.

[helenal]
4

men är ju svårt för veterinären att veta allt bara via telefonen? tycker ni borde åkt in med henne:/

VilmaKristina
0

Vi ska ta henne dit imorgon! Hon spottade tyvärr ut all mat..

[helenal]
1

10# inte för att låta negativ men hoppas hon klarar natten… detta låter verkligen inte bra, inte om hon inte vill få i sig mat heller

Snurpan79
1

Jag hade inte vågat vänta utan tagit mina missar till veterinär direkt om de uppvisade liknande symptom. Hoppas också att missen klarar natten för missen låter verkligen inte kry.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Mantissa
0

Jag förlorade en katt som hade liknande symptom. Det var en hittekatt som var så skygg att jag inte fick ta i henne. När jag märkte symptomen var det för sent. Vet trodde de skulle klara henne men hennes system kolapsade. Hon hade akut blodbrist pga nån bakterie/virus som enl vet "stack hål på de röda blodkropparna". Gissar att hon dummade ner diagnosen ganska mycket åt mig. Åk så fort som möjligt och åk till ett djursjukhus dör de har möjlighet att ge blod, det är inte alla kliniker som kan det!

VilmaKristina
0

Hon klarade natten, dock somnade jag inte förens 5 pga av oro. Är även hemma från skolan för jag mår dåligt och det kan väl bero på den dåliga sömnen.

Pappa åkte nys iväg med henne till vet, bäddade ner henne i hennes favorit filt(min filt.)

Vi har en gallerbur, och hon var så svajig och yr så hon försökte gå igenom gallret för hon såg det inte.

[helenal]
0

14# lycka till nu hos veterinären

[lucii]
0

Håller tummarna!

VilmaKristina
0

Hon är avlivad.

[helenal]
0

17# ok, kan du berätta mer? varför ? vad var de för sjukdom? osv

VilmaKristina
0

Hon har ju varit med om mycket och veterinären sa att hennes kropp var som en 15 årings, organen började ge sig.

[lucii]
0

Beklagar :(

Maria
0

Så ledsamt😕

/Maria

thildatessie
0

beklagar!

Mantissa
0