Katter iFokus

Katter

Etikettutställning
Läst 1669 ggr
ElinaPersson
1

Östkattens utställning 2-3 mars

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla!

Tänkte bara kolla vilka som ska till Östkattens utställning i Nyköping den 2-3 mars och vad ni har med er för ras? 😃

Kommer själv vara där på lördagen (2:a mars) och ställa mina två bengaler Kenai och Milo… Blir första gången vi ställer på assistentburet och jag hoppas det går bra, förra gången reagera dom ganska mycket på dofter (dom var i princip nykastrerade).. Ska nog fortsätta ställa 1 dag i taget så katterna och jag har 1 ledig dag därpå/därföre, dom tycker det är enormt tråkigt i burarna 😛

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Katthemsmatten
0

Synd att jag redan är upptagen den 2 mars. Hade varit kul att få se dina vackra missar 'live'. Lycka till på utställningen!

Medarbetare Hittekatter iFokus

[Bullen300]
0

jag kommer inte till östkatten men jag kommer kanske till sydkatten

lycka till :)

Labolina_73
0

jupps jag ska dit, men på söndagen då det är då kat 2 är.

jag har med mej mina kattungar och deras nya ägare.. :-D 

//Linda

ElinaPersson
0

#1 Tråkigt! Men jag dyker upp på SKK den 30 mars samt VKK i mans :) så nog finns det tid att se dom om man skulle vilja det, hehe :) #2 Sydkatten blir för långt för mig just nu med ekonomin, trist då jag hört att detas utställningar är toppen och välarrangerade. Min uppfödare är i dem klubben dessutom. #3 Men va kul! Lycka till för er då :) hur många kattungar rör det sig om??

Syllisen
0

Jag ska dit och titta på Lördagen den 2 mars 🙂

Labolina_73
0

#4 2 st.. :-)

linda88
0

Perry o jag kommer som du redan vet. Måste kika på din ljusa katt IRL har aldrig sett den färgen. 

Färdigpackad nu och börjar bli lite smånervös men de andra burmautställarna har lovat att hjälpa mig om de blir för snurrigt. Hoppas Perry sköter sig och är så kelen emot domaren som han är emot personal på djuraffären där vi tränat hantering.

Hård konkurans blir de också vet jag men det skall bli en rolig upplevelse hur de än går.

ElinaPersson
1

#7 Du är mer än välkommen fram för att hälsa! Kommer ta ut honom i sele mellan bedömningarna då han har så mycket energi och tycker miljön är helt okej 😃 Så ser du en tjej med katt i koppel som flummar så är det nog jag, haha…

Jag har också packat klart *hoppas jag… suck* Det ska nog gå bra för dig!! Första gången är alltid hemskt, du behöver ju dock inte hålla katten själv och det kan ju kännas tryggt.. Minns att mina katter tog över min nervositet som jag hade första utställningen, inte så bra… Men oroa dig inte!! 😉

Såhär taggar vi här hemma… hihi….

linda88
0

haha lika taggade som Perry ser jag. De här med assistenter, är de dom som tar ut katterna ifrån buren eller måste man hålla ordning på sånt själv och får jag stå med vi domarbordet så jag hör vad domaren tycker o kan se hur Perry uppför sig?

ElinaPersson
0

#9 Det är möjligt att du själv får bära katten från din egna bur till burarna bakom domaren. Men det brukar inte vara någon lång sträcka och man kan be om hjälp ifrån assistenterna om något är konstigt, dom bär ju röda skjortor så dom är lätta att se 😃

Mitt tips är att köpa en katalog imorgon, kolla vilka raser som din domare har sen räkna ut hur många katter det är före din, då kan du lättare hålla koll på när det börjar bli dags.

Sen får du stå med vid bordet, bästa är att stå lite vid sidan om så du dels hör men också så andra kan höra.. Du märker, våga fråga! 😉 Jag kommer helt själv imorgon så kommer ha massa tid över om du behöver hjälp med något…

Katthemsmatten
0

Hur gick det för er på utställningen?

Medarbetare Hittekatter iFokus