Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 938 ggr
LinaLj
0

Var är Teddy.....

… i kakelugnen? 🤔

Idag har jag inte eldat i kakelugnen utan luckorna var stängda men inte haspade. Då ser jag i ögonvrå hur en lucka öppnas. Tittar dit lagom för att se katten hoppa in . Efter ett par minuter har han inte kommit ut. Går dit och tittar in, där inne sitter katten och tittar på ig som om jag störde.

Schasade ut katten och haspade luckorna. Nu har jag en katt som luktar aska och jag funderar på vad som är så lockande med kakelugnen….

[RMSLiners]
0

Värme och att det är ett krypin.

Josefa
4

Varmt, mörkt och förbjudet.

LinaLj
0

Nja varm är det inte… Har inte varit tänt där på ett par dagar. Men väl mörkt och illaluktande. Han har ett par gömställen där han kan krypa in, men de är ju iof inte förbjudna 😉

[RMSLiners]
0

En kakelugn håller sig varm rätt länge även om du inte eldat nyligen.

grodprinsessa
0

Vi får nog utreda knäppa ställen katterna är på… min ena trycker fasen jämt i garderoben, kan till och med öppna en stängd garderobsdörr själv men nu har matte lås på sina 😈 Tror du Lillebror är pissed eller? 😃 

Men jag tror det är att det är mörker och hemligt som gör det spännande.

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

VildaVittra
0

Läskigt, jag skulle vara jätterädd för att elda i den sedan, tänk om kattf*n klättrat djupare in? 😮

Hade en som åkte några varv i tvättmaskinen en gång, gissa vilken matte som studerar tvättmaskinen med mikroskop innan jag sätter igång den numera?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

LinaLj
1

#6 Ja det kan ju vara lite läskigt. Men nu har jag satt för gallret så nu kommer han inte in 😈. Får helt enkelt ha det på för att kattsäkra kakelugnen (det är en mening jag aldrig trodde jag skulle skriva…)