Katter och vanvård
Katter är Sverige mest vanvådade djur. I det senaste numret av Kattliv finns flera artiklar om just detta och om kattsamlare. Det finns naturligtsvis flera som har åsikter om det som står men i stort sett så tycker jag att det är bra att det skrivs i en sådan tidskift om detta.
Bl.a så står det att länsstyrelsen i Västra Götaland lanserade en kampanj för att höja kattens status och informera kattägare om vad som krävs för att katter ska må bra.
Har inte läst artikeln i Kattliv men verkar inte som de begripit mkt av länsstyrelsens i VG arbetssätt för att sänka kattens status, inte du heller.
Om lst:s informationsfolder ("kampanj" 2012) kan du annars läsa mera här:
För foldern och kritisk granskning, se ex #0 + samt märk ex #11 + #15 + #17 + #18 + #19 + #20
samt här
http://hittekatter.ifokus.se/discussions/511ac9fcd3b4fd4c070005af-rip-katterna-i-vargon-trad-2?discussions-1, #281
# 1 Ursäkta mig men vad har jag med saken att göra. Jag talar om vad det står i en tidskrift, jag har inte lagt något som helst värde på det mer än att jag säger att det är bra att det tas upp. Jag känner väl till länsstyrelsen i VG, det var en av anledningarna att jag skrev det.
Och läs rubriken för 17!!!!