Nu är hon lite större, kan man se mer? :)
Min lilla Moya har på 3 månade gått från liten plutt till en ung dam.
Hennes mönster har mörknat till rejält och jag undrar om det nu är lättare att gissa vad hon kan ha för ras/er i sig?
Det är av ren nyfikenhet, hon kommer från ett katthem och de har ingen historia på henne.
Hitta fö en länk där katten har i princip samma teckning som henne, ända till de där "bågarna" i pannan. http://cats.wikia.com/wiki/File:Lynxbalinese.jpg
Kan även tillägga att hon är världens keligaste tjej. ;)
varför är det så viktigt att veta vad hon ev kan ha för ras i sig? 3e tråden sedan du köpte henne från katthemmet. Det ända man kan säga att antingen är föräldrarna långhårig eller bär långhår samma sak gäller maskningen. Finns ingen info om katten och den är från en stor kattgrupp med okontrollerad avel kan de även finnas stark inavel bakom
För att folk frågar och det vore kul att kunna ge lite svar på vad hon kan tänkas ha. Ber om ursäkt att man tydligen inte får vara fascinerad av och nyfiken på sådant.

Otroligt söt tös!❤️
#2 Jag skulle bli mer imponerad om du berättade hennes bakgrund (alltså att hon kommer från ett katthem osv) för mig, än om du berättade att hon ev hade den ena eller andra rasen i sig någonstans långt bak i generna. Katten är jättefin. Det skulle öppna upp ögonen för folk som drar sig för att ta en katt från ett katthem.
Det gör jag såklart, men de har alltid följdfrågor (haha folk är nyfikna vad kan jag säga) och jag har fått flera att ta från katthem pga. mina katter, inte bara Moya. ;)
jätte fin katt

Alla maskade mönstrade katter har EMS koden 21.dvs
Agouti - mönster okänd.
Så hennes EMS kod blir HCL f 21 33 eller HCL n 21 33 beroende på om hon är en padda eller en brunmaskad tös.
Kattutan men stolt Plåtis ägare