Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1394 ggr
Holtan
0

HappyCat foder

Har precis fått nya tidningen av "våra katter" Och på första sidan är det en annons från HappyCat om deras nya foder. Tänkte nu fråga vad ni säger om det? Just Happy Cat La Cuisine ska vara spannmålsfritt men innehåller istället bananmjöl och äpple. Samtidigt står de i innehållsförteckningen att de är:
Tamfågelköttmjöl från kontrollerade ekologiska gårdar (22,5%), bananmjöl (19%), potatisflingor, potatisprotein, tamfågelfett, nötköttfett, hydrolyserad lever, sockerbetsfibrer, torkad lever, pressrester av äpple (torkat) (0,7%), natriumklorid, jäst (torkad), kaliumklorid, havsalger (torkade) (0,2%), linfrö (0,2%), yucca pulver (0,5%), cikoriarot (0,05%), kronärtskockor, maskros, ingefära, björklöv, nässlor, salvia, koriander, rosmarin, timjan, lakritsrot, älgört, kamomill och ramslök. (Örtkryddor totalt: 0,14%)

Hur är det med dessa örter för katter?? :S

Vad tror ni? Något torrfoder att prova eller dissa??

Holtan
0

Här är en länk till sidan för den som vill läsa mer :)

http://webshop.happydog.se/happy-cat/la-cuisine/

IceJossan
2

Det låter som alldeles för lite kött, och det är för lite fett. Fettet bör ligga på minst 20%.

fvanilla
2

#2 Håller med, det verkar inte som ett vidare foder enligt mig.

MonicaLagerquist
2

Tänk att jag trodde att katten var ett rent köttätande djur.Aldrig att jag skule ge en katt ett foder med så lång innehållsförteckning.

Stolt ägare till tre La permer

Holtan
1

Tyckte också att de verkade konstigt med innehållet! Tack för era åsikter :)

Magic Nicki
2

Banan? :)) Tror inte det

Hawknestgrove
0

Jag fick hem på prov Happy Cat Voralpen-Rind och den gillades väldigt här, nästan lika bra som Josera sensicat adult.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

vinteralvan
1

Vad i hela världen ska alla dessa örter, banan och äpple vara till för? Nej, jag skulle skippa det fodret.