Kattpensionat/kattvakt Göteborg?
Hej!
I sommar kommer vi vara bortresta ett par veckor och vill lämna missarna hos någon som tar väl hand om dem. Eftersom alla kompisar också har semester och släkten bor en bit bort så återstår pensionat eller någon slags kattvakt på heltid.
Tips på välskötta, lagom prissatta pensionat? Gärna med uteplats.Och så nära Göteborg som möjligt.
Tack på förhand!
Tillägg: Googla kan jag självklart, och har redan gjort det :)
Men vill hellre ha riktiga tips från riktiga upplevelser.
Mitt tips är att du även frågar inne på Hittekatter i Fokus. Många katthem brukar ha en liten avdelning för att hjälpa upp sin existens. Djurskyddet i Göteborg?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag har själv ingen erfarenhet av dessa, men om vi skulle behöva ett pensionat är det detta jag själv skulle använda. Det ligger i Hålanda (mina föräldrar har sommarställe där och har pratat med dem, de verkar riktigt trevliga) ca 45 minuter från Göteborg. Fri tillgång till utomhusvistelse och dagligt gos. De ställer krav på vaccination också, vilket jag ser som en liten kvalitetsgaranti.
vaccinationskrav har nog alla som driver pensionat. vet ett i Uddevalla också, även de har vaccinationskrav.Kattpensionat Kransegården i Skredsvik 0522-641260
Det låter ju bra! Skönt att det är så i alla fall.
Har sett pensionat som är mer som burhönsförvaring. De kanske också har det kravet, men på något litet fördomsaktigt sätt får jag för mig att de gärna höftar på just sådant… :)
#3 Åh va coolt då har ja lärt mig nått nytt! Ja e uppvuxen i Hålanda å har inte hört talas om detta :)
ja de är bra de med!
Hej,
nu kommer en ny sommar och jag vet inte om du fortfarande har ett behov av någon som ser efter din katt på semestern?
Jag har hjälpt till med att vara kattvakt efter att min kompis som jag bodde med flyttat ut. Det fungerar jättebra då jag verkligen stormtrivs med kattsällskap men vågar inte riktigt ännu skaffa en egen kisse pga. boendeförhållandena (bor i andrahand).
Jag bor i en tvåa och jobbar på en förskola. Jag har ingen möjlighet till att ha katten utomhus med tog senast hand om en utekatt som klarat sig bra med att bara vara inne. Givetvis får du stå för låda, sand, mat och skålar men givetvis kompletterar jag med något om det skulle fattas.
Hör gärna av dig om du behöver hjälp! =)
va snällt…….❤️