Applaws kitten
Funderar på att byta foder till mina katter, och vad jag har förstått så är Applaws ett bra alternativ? Nu är det så att mina katter har fri tillgång till mat, och undrar då om det är att rekommendera även med detta foder? Eller skulle detta göra katterna feta?
Undrar också hur länge en påse på 7,5 kg räcker till 2 katter ungefär?
Jag har applaws kitten till min kattunge, men min stora katt är där och äter också :) Dom har tillgång till två sorters applaws torrfoder hela tiden, samt att hon får mjau blötmat två gånger om dagen.
Hur länge det räcker törs jag inte svara på :)
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
Ok. Tycker du att det verkar mätta bättre än ett foder som exempelvis Mjau torrfoder, vilket jag ger till mina katter nu.
På säcken står det att daglig dos för kattungar är:
0-4 månader 20-55g
4-6 mån 55-70 g
6-8 mån 70-75 g
8-14 mån 75-85 g
Applaws ska vara ett väldigt bra foder vad jag har förstått, dock har jag lite problem med det just nu då jag har gjort min katts mage upprörd då jag mixtrat med mjao och annan kattmat:( Jag hoppas kunna fasa in det snart om ett tag när hans mage har blivit stabil.
Ja, det är inte alls bra med mjau torrfoder. Dom blir mkt mättare på ett bättre foder som innehåller mer protein mm.
*Det blir som det ska*
TS du kan räkna ut ungefär hur länge en påse räcker. Hur mycket foder går det åt per dygn för en katt? Multiplicera med 2 (du har 2 katter) och dividera med påsens vikt. Exempel: 85 gram/dygn x 2 = 170. 7500 ./. 170 = 44 dygn.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Ok. Tack så mycket :) Ska hem och kolla hur mycket foder det går åt och sedan köpa Applaws.
Tips; jag beställer från hemfoder.se, då köper jag även everclean på samma gång och allt levereras till dörren!
*Det blir som det ska*