Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 986 ggr
Gutte
1

Mötet med Ls i Uddevalla.

Hej!

Är det någon här som vet vad som hände på mötet med Länsstyrelsen i Uddevalla i torsdags? Har sökt förgäves efter några uppgifter. Läste en jättelång tråd här före mötet men inget hittat efter. Deltagarna har väl inte försetts med munkavle?

OberonsMatte
0

Det mötet diskuteras på Hittekatter i fokus.

Sajtvärd Katter iFokus

Gutte
0

Och vart hittar jag den tråden? Är ny här och ej lärt mig vart det ska letas.

OberonsMatte
0

Sajtvärd Katter iFokus

majvi
0

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Gatukorsning
2

13 av 14 fjorton katter avlivades i förra veckan.

Tack för länsstyrelsen i VG!

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

Cazzos
1

Jag såg något liknande på facebook, fast från TNR-gruppen! "Avlivad av länsstyrelsen med dina skattepengar" stod det tror jag? 😮

Gatukorsning
4

#6 Japp, det står så. Och det är ju sant också, vartenda ord. Länsstyrelsen, veterinären och föreståndaren på djurpensionatet ignorerade oss fullständigt.

Brutalt.

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

Cazzos
1

#7 Så sjukt sorgligt! Jag ska läsa inläggen!

carlas
2

Ja, det är fasansfullt. Arma oskyldiga missar som hade väntande kärleksfulla och erfarna hem. Men av okunnighet och prestige måste Länsstyrelsen i Västra Götaland, med Uddevalla-avdelningen i spetsen (denna gång …), gå vidare med den vidriga och meningslösa massakern. Det pågår på flera håll, och vi måste få slut på det.

Hjälp till att protestera!

#0. Munkavle? NÄHÄ du, nu är det krig! 😡

Katthemsmatten
1

#9 Nog för att de är okunniga både lst, veterinär och hundpensionatet men det var prestige som fällde dödsdomen. Lst VG kan inte erkänna att det finns personer utanför deras trånga krets som besitter kunskaper och erfarenheter som inte stämmer med den enda studie de lutar sig mot i sina beslut. En studie som de tolkar på ett sätt som inte ens forskarna själva stödjer. Lst har försetts med forskarnas egen tolkning (som en medlem på Hittekatter fått via omfattande sökningar för att få fram deras mailadresser och därför har fått skriftligt) men de vill inte läsa. Att inte veta saker är en sak, men att inte vilja veta är en helt annan och det är myndighetsmissbruk att inte ta till sig aktuell kunskap inom ett område man är satt att förvalta.

Sverige - landet med världens bästa djurskyddslagstiftning. Någon som tror på det??????????

Medarbetare Hittekatter iFokus