Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1167 ggr
Eveline
0

kattlåda

Hej,

Jag har inte sökt efter någon tråd om detta då jag behöver snabba svar =)

Jag tog hand om en katt igår, snabba ryck så jag har inte hunnit med några efterforskningar om just detta. Det är en katt på 5-6 år skulle jag tro som bott hos en farbror och han var tvungen att akut flytta in på en vårdhem och jag ställde upp att ta hans katt. Det är en jättesöt steriliserad katthona. Hon verkar trivas bra med både mig och min pojkvän ännu så länge.

Meeen, jag har köpt en kattlåda, hällt i Kattsand och satt den där hon håller till mest. Men hon verkar skeptisk till denna låda. Innan har hon blivit utsläppt var gång hon varit nödig, men jag kan ju inte släppa ut henne ännu på ett par veckor. Några tips på hur jag kan få henne att gå på lådan? testade att lyfta ned henne i den så hon kunde känna på underlaget men det var inte kul alls tyckte hon… =)

Detta är min första katt, så jag har ingen erfarenhet av detta =)

OberonsMatte
0

Vad har du för typ av låda? Vad har du för typ av strö/sand (märke och sort)?

Sajtvärd Katter iFokus

Eveline
0

Jag köpte lådan på Maxi, en vanligt, inte så hög med en ram man kan ta bort på, jag tog bort ramen för det kändes som den är lite ivägen. Jag köpte ett vitt strö, minns inte vad det hette, rätt vanligt som de säljer i affärer, inte så dyrt men ändå inte det billigaste. Kanske hette Cat eller något sånt. en Gul pappåse. =)

[helenal]
1

har hon inte gjort sina behov ngt alls idag? tror nog att när hon känner att hon behöver gå på toaletten så går hon dit naturligt.

Eveline
0

#3 okej, skönt o höra. är lite nojjig, är förkyld som bara den så jag känner ingen lukt heller =) men det är naturligt att de gör de när de är så gamla och aldrig gjort det innan på låda ändå?

Jag hann inte tänka så mycket på det innan hon kom, ville bara inte se henne avlivad =/

[helenal]
0

Jag tog hand om 3 hittekatter som alltid varit ute och dom gick direkt till lådan utan att jag behövde visa

Eveline
4

Helt sant, hon hade gjort i lådan inatt =) Nu känner jag frid i min själ igen =) haha! =)

[Annamaja27]
0

Bra att du tog hand om katten 🙂