Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1375 ggr
[AndreaPirlo92]
0

plats på tåget

Jag ska åka tåg med min katt, men när jag ska boka finns det inga platser på ''djur tillåtet'' utan det kommer upp ''plats nära djur''. Är det tillåtet att ha djur där då? snabbt svar önskas!!

Niiinah92
1

Det borde du nog ringa och fråga om om du vill ha ett bergsäkert svar, jag personligen sätter mig där det finns plats och har aldrig stött på problem när jag reser med mina katter. Sällan finns det plats i djurvagnen fast det inte är så många som har sina djur med sig.

[MonEnil]
1

Plats nära djur är nog en upplysning till andra att de kan få djur i närheten. Man måste boka plats där djur är tillåtet om det är SJ.
http://www.sj.se/sj/jsp/polopoly.jsp?d=222&a=254&l=sv

Whirlie
2

De är nog slut så du får titta efter en annan avgång. Jag skulle aldrig drömma om att sitta på en vanlig plats av hänsyn till allergiker.

[klisterbomb]
0

När det endast är "plats nära djur" så är det som tidigare personer sagt, de platser där det är tillåtet att ha djur är slut, tyvärr :/

UlrikaD
4

Att inte boka plats i djurkupé när man reser med djur är ju ganska elakt mot de som faktiskt är riktigt allergiska.

Nu önskar jag ju att det fanns speciella vagnar för folk med en halv hink parfym eller rakvatten också men sån tur har man ju inte.

CX

grandma
3

#5 Vi är nog många som vill det. De kan sitta där och kväva varandra.

TS. Jag har för mig att vissa tåg inte har så många djurkupeér.  Själv har jag haft egen "kuppe" när jag åkt med djur.

"   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

// Nalle Puh// 

UlrikaD
0

En djurkupé per tåg ska det vara. Minst iallafall.

Jag har alltid fått plats när jag bokat. Däremot är det många gånger folk utan biljett har suttit på min plats när jag klivit på. Men de får ju flytta på sig.

När jag åker själv utan djur så kan faktiskt även jag smita in i djurkupén och sätta mig där om det är gott om plats. Mysigare att sitta där än bland de andra;)

[klisterbomb]
4

Vissa tåg har ju bara 4 platser/tåg.. Ingen kupé utan det är endast fyra stolar där man får ha djur liksom.. Helt stört.. Om man har fyra stora hundar, ska man då sitta där och trängas? En ny, ev. stressig miljö för hunden och dessutom trängas med andra nya hundar.. Folk som inte förstår sig på såntdär och ska dona gällande djurfrågor alltså..

[AndreaPirlo92]
0

Precis, så var det senast jag åkte tåg, endast några få platser i en kupé. dåligt!