Purina proplan vs ONE?
Ja jag vet att proplan är bättre,, men hur mycket bättre?
Jag tänkte,, är det samma skillnad som typ eukanuba och iams?
och ja, jag vet att nej nej torrfoder är inget bra alls tycker vissa,, men strunt i det nu,,,, bortsett från det,,, vad tycker ni?
vad är den stora skillnaden? för och nackdelar tacl
mvh Linda
Jag hittade bara näringsinnehåll för Proplan och det är ju väldigt lite protein i och nästan samma mängd kolhydrater. Vart hittar du innehåll för One?
Det är ju överlag katastrofalt lite protein i med tanke på att katter är strikta köttätare så det finns ju en väldigt bra anledning till varför många tycker att det är dåligt. Kattens mnatsmältningssystem är ju inte gjort för att hantera spannmål.
Eukanuba och Iams ser lika illa ut tycker jag vid en snabb anblick. Det finns torrfoder med mer än dubbelt så mycket protein så jag hade valt något av dessa om jag hade velat ge min katt torrfoder.
#1 Det stämmer inte. Pro Plan delicate innehåller 40% protein och 18% fett. Du hittar inget torrfoder som innehåller mer än dubbelt så mycket alltså mer än 80% protein. Inte ens Applaws som är ett av de köttrikaste torrfodren innehåller mer än 47% protein.
# 2 Nej, jag får rätta mig eftersom jag läste lite för snabbt och du har rätt. Det är ju riktigt illa måste jag säga.
Nåväl, tur att man själv kan välja vad man ska mata sin katt med. ;)