Vilken mat?
Hej! Jag har en kattunge på 16, snart 17 veckor. Hon är väldigt smal och jag tycker inte att hon lägger på sig. Hon är väldigt liten i storlek överhuvudtaget men jag tycker att hon är för smal. Idag får hon blötmat samt royal Canin 34 kattunge mat, 2-3ggr om dagen får hon också kmr modersmjölk ersättning. Men hon vill ändå inte gå upp i vikt. Någon som har tips och råd?

Jag hade inte bekymrat mig ännu. Katter i den åldern är smala. Förmodar att du avmaskat henne?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Visst är hon avmaskad! Min andra katt är 3v äldre och Hon är mycket fin i hullet och väger ca 1,5 kg medans den lilla väger nog knappt 1kg och sidorna på magen, alltså mellan revben och bakben är insjunket. Ska låna en köksvåg av mon vännina så kan vi se korrekt vikt på båda. Den stora är dubbelt så stor som den lilla kissen, därför känner jag mig lite smått oroad.
äggula blandat med laktosfrigrädde kanske hon skulle gilla?
Ska inte kattungar väga över 1 kg när de flyttar från kattmamma?
#3 Tror inte det finns någonviktgräns, men däremot måste de enligt lag vara minst 12 veckor gamla.
TS, du kan väl rådgöra med din veterinär.
Medarbetare Hittekatter iFokus
#3 ko men det skulle dem nog älska, de brukar få äggula som godis ibland och det älskar dem :) så det ska jag absolut testa! #4 jag ska nog ta och göra det faktiskt!
Det var nog bara nåt jag läst på någon sajt när vi skulle skaffa våra, att det är bra om de väger över ett kilo när man hämtar dem (givetvis över 12 v. åldern då!), hittar det dock inte nu när jag googlar.