Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 762 ggr
Noa-Nisse
0

Väljer hellre kyla

Hejsan!

Min kattunge är innekatt och har alltid varit. Han har aldrig varit ute förutom trippen från uppfödaren till bilen och från bilen hem till mig.

Ibland mitt på dagen så har jag min balkongdörr öppen. Där finns mycket att klättra på och många gömställen plus att där är mycket att kika på också. Den är inglasad och ganska stor ca 10 kvm. Men så glömde jag att stänga dörren innan idag.

Jag gick runder och kallade på honom i lägenheten men han kom inte när jag kallade och det brukar han alltid göra. Så jag tittade ut på balkongen och då låg han där i en av stolarna som en liten boll. När jag kallade på honom då så reste han sig upp och sträckte på sig och sprang in för att få mat. Han var JÄTTEKALL i pälsen. Men verkade gilla att sova där ute….

Hur kan han gilla det? det är samma grader där ute som utomhus!! Kanske 2-3 grader varmare men betydligt kallare än vad han är van vid! Han är iofs långhårig så kanske han är varm av sig?

Medarbetare på Hundar.ifokus

IceJossan
0

Vissa katter gillar att sträcka ut sig i värmen, andra tycker bättre om att rulla ihop sig i kylan! Precis som med människor antar jag. Jag har en kompis som sover i varm lägenhet med dubbla duntäcken. Jag själv sover hellre med varmt täcke i kallt rum så att det riktigt kyler om kinderna. Alla ät vi olika och katter är inga undantag :)