Ska inte katterna avsky vattenbad??
Det må vara gulligt men det har gått för långt.. 4-8 ggr om dan gör hon matplatsen till sk översvämning… Hennes syster blir arg på henne för hon vägrar tassa vid vattnet. Ja jag kan flytta vattenskålen men Agneta måste ju få dricka också ibland… Astrid kissade vid vattenskålen igår som mitt tidigare inlägg nu vadar hon.. VAD SKA AG GÖRA???
Många katter tycker det är svårt att se var vattenytan är i skålen och därför krafsar dom så vattnet rör sig, jag har själv såna, men det fungerar ganska bra hos med såna metallskålar i en liten ställning med en bricka under. En riktigt tung hundskål kanske också kan funka. Bara en vanlig porslinsskål i mindre modell är värdelöst till såna katter.

Jag hade en jourkatt som höll på så. Antagligen för att det var kul. Jag löste problemet genom att skaffa en tung skål och att varje morgon ställa fram en badbalja som hon kunde plaska i. Då var hon nöjd!

Sätt en diskbalja i badrummet så att katten kan få leka med vattnet.Lägg gärna i en leksak som flyter.
Stolt ägare till tre La permer
Min första tanke på rubriken var "säg det till min som följer med in i duschen utan protest och somnar under vattenstrålarna". En del älskar vatten. ;)
hahaha. #2, gud vad jag älskar bilden när den står med baktassarna i skålen. Underbart ju.