18 år nu...
Hej jag brukar inte skriva så mycket inlägg här utan jag skriver mest på råttor.ifokus.se…
Men vi har iallafall 2 underbara katter Simba och Felicia:)
Felicia är en blandning mellan skogskatt siames och (ragdoll då hon hänger så mycket) nu i februari blir våran lilla Höna som hon kallas HELA 18 ÅR… Man märker på henne att hon börjat bli gammal då hon har ont i sina leder. Jag hoppas så klart att våran älskling lever länge till:)
Bjuder på en bild på våran "Höna Pöna Puff"
Oj, så fina bilder på en fin dam!
18 år är väldigt gammalt för katter, även om de kan bli äldre, sålänge de mår bra så är det ju underbart och då hoppas man ju såklart på att man får tillbringa några år till med dem :)
_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺
En så vacker äldre dam! Har hört att glukosamin kan ha effekt på stelhet i leder även på katt. Dubbelkolla med din veterinär innan du startar för att inte ge för hög dos.
Medarbetare Hittekatter iFokus
#2 Ja vår älskade lilla kisse, vi hoppas hon blir så gammal som möjligt :) Vi har ju haft en katt som blev 21 år det är ganska gammalt :)
#3 Tack, nej det är inget sådant vi har varit hos seniorkollen med henne för något år sedan då hon fick sitt första epelepsianfall, sedan tog det några år och nu sedare hade hon fått ett mindre anfall men vi åkte till vetrinären och det tydde på att hon var gammal bara annars är hon väldigt frisk:)
Det roliga var att när vi var hos seniorkollen sa de att Felicia såg ut som en liten kattunge :) Världens mysigaste..
Felicia, så hette en av mina allra mest personliga katter. Blev dessvärre bara 11 år. Obduktionen kunde inte visa någon dödsorsak…….
Din Felicia ser verkligen ut som en mycket yngre katt än hon egentligen är.
Medarbetare Hittekatter iFokus
# tack, ena bilden var hon 17 år på andra tog jag för någon vecka sedan :)
Åh, vilken fin katt :)
Medarbetare på Pokémon Ifokus
#8 tack så mycket=)

Grattis till en så passa gammal katt.
Är dock väldigt tveksam till att det är ragdoll i henne.För 18 år sen registerades det 66 stycken RAG i SVERAK tror att det är ytterst osannolikt att en av dem använders i huskattsavel.Rasen godkändes i FIFe så sent som 1990.
Stolt ägare till tre La permer
#10 Nej det är ingen ragdoll det är "vi" som kallar henne för det för vi brukar (när hon inte hade så ont i lederna) ha henne på nacken och då hänger hon som en liten ragdoll :)
Jag har med en stooor katt som snart fyller 18 år han är en halvangora och världens mysigaste katt
#12 okej :)
#12 har du någon bild på den stoora katten?
Va fin
Så roligt att katten fått ett så långt liv och mår bra!
www.kattstatus.se - Allt du behöver veta om katter
#15 tack så myckeet, jaa då:)