Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 1247 ggr
Luciferi
0

Klicker

Hur gammal ska en katt vara när man börjar klicker träna den.. Kan den vara bara tolv veckor elr hur gammal ska den vara och hur börjar man träna dom?

Tacksam för svarSkrattande

eliasl
0

hej! jag är väldigt nybörjare på klicker, men håller på o läser om det just nu. Du kan nog börja när som helst med klickerträning. Gammelkatten, Amanda, hemma hos föräldrarna som är 18 år har lärt sig High Five. Det första man måste göra är att lära katten att "klicket" betyder något positivt. Detta har den tjejen vi ska få våra katter av, börjat med redan när kattungarna var 1-2veckor! Genom att klicka när de åt mat associerar kattungarna klicket som posistivt. Jag tror med Amanda började min systers kille med att klicka och direkt komma med en liten godisbit så fort hon lyfte på tassen. Hon blev ju ganska förvänad de första gångerna när det helst plötsligt kom lite skinka som hon älskar :) Men sen börja hon koppla lyftet med tassen.
Sen gäller det ju också att inte göra det hela tiden, bara då och då. För sen kommer katten att testa o lyfta automatiskt, när du INTE har klickat. Då ska hon alltså INTE få uppmärksamhet.
Läs boken: "Skjut inte hunden"

Hoppas det går bra!

Luciferi
0

Tack för hjälpen..Skrattande Och föresten hur mkt kostar en klicker och var får man tag på dom?

rulda
0

desto tidigare du börjar bör väll vara bättre..