borta!
Hej, måste bara dela med mig, jag hade sutit framför datorn i en timme och sen kom jag på att jag måste ge honom mat och det var då jag märkte det han var helt puts veck (han vet vilken tid han får mat så då kommer han och tjatar på mig att ge mat. så jag och min mamma letade överallt och hittade honom inte men tillslut så hittade mamma honom i ett hörn skåp som han råkat blivit instängd i av min bror för 1 1/2 timme såläne hade han sutit där och jag känner mig som värsta kattägaren i världe! men nu har vi hittat honom iallafall :)
Det har nog hänt om inte de flesta, så välidgt många av oss. Jag har en som är fenomenal på att lyckas hoppa in i skåp eller ut på balkongen (tack och lov inglasad) utan att jag ser det. Han brukar buffa på skåpsdörren när han vill ut, det är så jag ibland har upptäckt att han varit instängd. Jag gissar att han tycker det är ganska skönt att ligga därinne på kläder i mörker och värme. Känner mig elak när jag ser honom på fönsterblecket vid vardagsrumsfönstret dock. Inte för att han varit ute mer än max 20 minuter någon gång, men ändå.
Har lärt mig att räkna in katterna innan jag går hemifrån för att ingen ska riskera in/utlåsning under många timmar.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Jo det har hänt här med. Båda i kläddkammaren och ett par skåp men han säger till. Högljut. Dock kan det ta ett tag innan man hittar honom.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Min pappa brukar stänga in katterna i sovrummet, han tycker han är så jättenoga med att kolla så där inte ligger någon katt men alltid missar han någon
inget dem emot, där kan de ligga hela dagen och behöver de ut jamar de lite högt så kommer någon och släpper ut dem. Jag måste vara jättenoga med att kolla här hemma för min ena katt ska alltid in i det skåp jag öppnar. Tosiga missar
Hänt hos oss också både i badrummet och tvättstugan.
Men han har inte blivit instängd enbart av oss.
När hans kattkompis levde så gick han in i skåpet på vitrinen och hans kompis var så snäll att han drämmde igen dörren, när han försökte komma ut slog hans kompis igen dörren med tassen ytterliggare en gång för att förhindra att han skulle komma ut. Så satt de sen, ena försöker gå ut och den andra smäller igen dörren tills matte kom till undsättning och släppte ut stackaren. 
#4 Det måste varit en syn! Har aldrig hört om just en sån 'lek' tidigare.
Medarbetare Hittekatter iFokus
#5 Jag höll på att vika mig dubbelt av skratt när jag såg vad de höll på med. Men hans kompis var lite "små elak" på lek emellanåt och kunde komma på allt möjligt. Slåss om en speciell plats på blombrädan gjorde de också, hade den katten vi har kvar snott den platsen så kunde kompisen sitta nedanför och jama åt honom och sen satt de och tjafsa om vem som skulle ha platsen tills ena gav vika och andra kunde ta den.
(sorry OT)
1,5 timma är väl ingenting! Min ena katt satt i klädskåpet en hel kväll men hon jamade inte så det tänkte jag inte på förrän läggdax.
Min mamma har råkat stänga ut en av katterna på balkongen en hel nat.. Tur att det var sommar då..
Min yngsta katt har hoppat ut ur kylskåpet två gånger.. Han smyger alltid in och sätter sig på nedersta hyllan. Det var på morgonen och alla skulle äta frukost så han hade säkert inte varit där mer än 5-10 minuter 
har hänt här med, hände fler än en gång med Hans.
Så nyfiken som han är så smet han in i skrubben, eller pappas garderob. Det märkte inte pappa och stängde dörren, där var han i flera timmar en gång när jag var hos mamma och pappa hade åkt och spelat, skulle gå dit och ge dom mat men ingen Hans kom så jag fick leta efter honom, där låg han och sov. annars har det väl vart nån timme "bara."
#7 första gången så är det mycket (för mig iallafall) 
Min ena katt kan öppna dörrar själv, men bara från ena hållet. Råkade stänga in henne i klädskåpet en gång och så stod jag utanför och blåste håret. Hon var på den tiden livrädd för hårtorken! Jag kände mig hemsk när jag upptäckte detta efter en halvtimma….
Så Marabo_ du är inte ensam om att ha varit med om sådana saker! Man känner sig elak, men katten tar det oftast med ro.
Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!