Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 975 ggr
vegasol
0

statiska katter..

Hej.Undrar vad jag ska göra för jag o katterna får stötar när jag klappar dom,nu tvekar dom lite att bli klappade…vad ska jag göra?Mycket tacksam för svarGlad

Mvh

nottheonly
0

Jag undrar också! på senaste tiden så har jag och katterna fått stötar från varandra, inte alltid men ibland.. fick nästan aldrig det förut Förvånad

ElinaPersson
2

Många gånger är det kylan som gör att det spökar med stötar Skrattande Jag har också lyckats stöta till mina killar i ansikte osv, dom kan bli lite fundersamma… Dock har jag väll inge bra tips för det Obestämd

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

IceJossan
1

Ha ett vattenglas till hands i varje rum och doppa fingrarna blöta innan du klappar missarna :) Funkar kanon!

Änglakatten
0

Det finns en spray för detta, men det blir ju en tillfällig lösning. Sedan jag bytte till 100% bomullssoffa och tar bort filtar med akryl i så har jag inte sett en enda statisk blixt mellan mig och missarna :) När jag tar med dockan till min pojkvän med en soffa som har blandat innehåll så står pälsen upp på henne direkt och man får stötar hela tiden. Jag kommer ha bomullssoffor resten av mitt liv nu :D

Vi har ragdoll kattungar!

www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se

Silvestris
1

Torr luft är orsaken bakom. Man kan lösa det med luftfuktare eller så köper man antistatspray i djuraffären.

Niiinah92
0

Här flyger gnistor heljvilt då Stella har en favoritfilt att sova på som gör henne otroligt statisk, släcker jag lampan syns det tydligt när hon kardar på filten fast det är bäcksvart, de blir även statiska av min värmefilt men den ger jag inte upp, katterna verkar ändå inte bry sig om stötarna vi ger varandra ibland Glad

Anita N
0

Spaya katten med balsamspray avsedd för katter.

Glad Skåning

vegasol
0

Ok..tack för svaren jag har fått

Fridaybrew
1

Luftfuktare är lösningen precis som silvetris redan skrivit. Det är dessutom den hälsosammaste lösningen för alla i bostaden.

Nu när det är extra kallt så blir det ännu torrare luft vilket resulterar i mer statisk elektrisitet när man klappar katterna.

/Fridaybrew

vegasol
0

Hej! Jag har köpt såndär som man hänger på elemementen och

balsamspray för kattGladHoppas att det hjälper något iaf…

För jag vill ju kunna gosa med dom små liven.Tack för alla svar

vegasol
1

Balsam sprayen hjälpte-nu kan jag gosa med bebisarnaGlad

Tack för alla råd