Mjau!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Undrar om någon här inne har koll på någon affär där man får mängsrabatt när man köper mjau? Jag köper inte burkarna utan tetrapacken. City Gross säljer ett pkt för 7.90 kronor men de har inte katungemat. Maxi säljer ett pkt för 9.90 (tror jag det var). Finns det ingen som har erbjudande: Köp tio betala för åtta tex?
Går åt en hel del här hemma.. :)
Har undrat detsamma, om de har någon rabatt eller liknande som de större fodertillverkarna har.
Dessutom tycker jag det är synd att deras torrfoder bara säljs i småpåsar. Hade gärna sett en 10/15 kg säck där.
Jag ger alltid vanliga mjau kattmat till dom små.
Med "vanlig" menar du plåtburkarna då?
Är det någon skillnad i innehåll på tetran och plåtburkarna förresten?
#2 Jaså? Min kattunge är väldigt glad i kattungematen så jag har gett den. De vuxna får "vanlig" den maten. Är den kattungematen sämre tycker du?
Undra oxå om det är någon skillnad mellan tetran och plåtburkarna..
Jag kan ha jätte fel, men jag har för mig att någon skrev i en tidigare tråd om mjau kattunge våtfoder att det iprincip var samma inehåll som den för vuxna.
Det är lite mindre protein i tetran och lite mer kolhydrater. Marginell skillnad i kattungetetran men har ingen hemma att jämföra med. Några kullar har jag faktiskt kört med Whiskas kattungeblötmat, dom i påsar, när dom varit kinkiga med att komma igång med att äta riktig mat. Den har varit mer populär än Mjau.

Mina föredrar helt klart tetran över burkarna. Luktar annorlunda och kostar mer så nån skillnad borde det ju vara.
#1 Mjau torrfoder finns i 4kg också på en del affärer.

Hej,
Jag bor i Stockholm och där säljer Coop Forum (i Bromma) 4 tetror Mjau för 35 kr, det blir 8,75 per tetra. De har även kattungematen.
City Gross i Höör hade rabatt på tetror, sådana kuponger som hänger ibland vid maten.
Köp 3 tetror (eller om det var 4) och få 10:- rabatt, tror jag det var. Dom hade kattungemat där med iaf.
Så vi lagrade upp rejält då erbjudandet var obegränsat :)
Mvh,
Catarina
City gross Bromma 7.90:-
#1 Mjau blötmat är bland det bästa du kan ge dina katter. Tyvärr så gäller det inte Mjau torrfoder, köp på en zoobutik istället. Eukanuba t.ex.
Kolla Lantmanna/Granngården/Odal eller vad de nu heter den här veckan. De brukar ha bra priser på kattmat, har för mig att jag har sett Mjau där.
#13 Var på granngården idag och dom hade inte mjau i tetrapack.
#10 Det var ett bra erbjudande!! :)
Någon som har koll på vilken magnesiumhalt Mjau torrfoder har? Är det andra värden jag bör ha koll på också, som det är viktigt att det inte överskrids?
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se