Uppblåsbara kragar...
Jag vet inte, om jag får skriva om dem här också, men på HIttis får jag det. JAg tar hem uppblåsbara kragar från Swevet och för er här inne på Fokus, så kan jag sälja dem för inköpspriset rakt av. Så om ni vill ha, så PMa mig. Säljer dem annars på Tradera.
Vill ni köpa av mig direkt, så är priset 100 kr inklusive emballage och porto. MEn då får ni INTE klicka på den på Tradera, för där kostar det ju provision.
Kragarna kostar mig per styck75.25 inklusive moms och frakt till mig. Sen kostar frakten till presumtiv köpare inklusive emballage 15 kr. Då är vi uppe i 90.25 kr Så det blir 9,75 kvar, som går till KAttkedjan…
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Putt för kragarna!
Puttar igen om någon vill köpa till inköpspris. Skulle tro, att om ni skulle köpa via vet, så tar de säkert minst 150 kr…
Puttar med för detta fina initativ
Jag har tyvärr redan, annars skulle jag absolut ha nappat på erbjudandet.

Jag skulle gärna köpa, men hur vet man vilken storlek man ska ha?
Och hur funkar de? Funkar de även för en snittad honkatt?
Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

jag har köpt en från gunilla som jag är väldigt nöjd med. har inte kastrerat lilla Sidney än men har haft kragen på henne och hon kommer inte åt magen alls! Inte den större katten heller =)
Dock lite svår att blåsa upp men det löste sig med en pump man blåser upp flytdjur med=)
Kragen funkar bra på snittade honor. Jag har absolut minsta storleken här hemma och den funkade knappt på hanen på 4 kg jag hade hemma. Så näst minsta storleken hade nog varit perfekt på honom. Den minsta sitter bra på mina honor som ligger i 3-kilosklassen.

Ok, min minsta ligger på ca 3,5 och den största på dryga 7 kg.
Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!
Då lär du behöva flera kragar av olika storlekar.
Kragen är ju öppen i ena änden och kan sättas fast i ett halsband så att det blir lite mer flexibelt. OCh ja de är lite knöliga att blåsa upp manuellt. Det är en fördel, som du säger, att använda en vanlig pump eller ta med sig den när man tankar bilen och blåsa försiktigt med kompressor. MEn det går även med munnen. Det sitter en backventil, som liksom måste klämmas till innan man börjar blåsa. OCh som ni ser, jag hade den på Mee när jag kastrerade henne och hon var ju nästan förvildad då. Funkade jättebra. Du kan beställa själv från Swevet också. OM du vill ha andra storlekar. MEn för katt tror jag du klarar dig med en till alla.

Putt?
TS - en gammal tråd detta, men är det fortfarande aktuellt?
Vad är vitsen med uppblåsbar krage? Fattar inte riktigt, är de mjukare för katten då?
Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!
#12 Största skillnaden är väl att det inte är något ivägen för kattens synfält, den uppblåsbara är mer bara som ett jättehalsband.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
#12, ok, tack.
Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!
#12 Jag hittade hennes annonser på tradera så hon är troligen fortfarande aktiv 
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
stämmer. än så länge samma pris som grundinlägget för folk här inifrån.