Kattleksaker
Måste bara få dela med mig! Har börjat virka kattleksaker (bollar, möss etc) till våra katter och måste bara få berätta att jag sällan haft så kul tidigare :-) Jag virkar för det vilda just nu! Haha katterna kommer ha leksaker för en hel livstid snart
Kul! Lägg gärna in bilder så man får bli lite inspirerad. 
Åh jag vill se bilder! Jag är värdelös på att sy och handarbeta… :S
Litet inspirationsbilder och gärna eventuell beskrivning skulle välkomnas.
Det är ju ett jättebra sätt att stötta katthem på: virka/sticka leksaker som de kan sälja eller använda i verksamheten eller så kan man själv ordna auktion på Tradera och skänka intäkten.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Ska bli :-) Kan antagligen inte lägga upp några bilder innan tidigast imorgon :-)
Har virkat amigurimi :-) finns flera bra videor på youtube, har inte följt några mönster utan gått mest på känsla…fyllning är bla gamla uttjänta leksaker eller leksaker som inte är roliga längre. I ny form är de gamla lelsakerna mycket omtyckta :-) Första bilden är en boll med fjädrar…virkat bollen först och sedan på slutet liksom virkat fast fjädrarna på bollen… Det andra är en gris (?) i kroppen på grisen har jag virkat in en boll med plinga i, vilket gör att grisen pinglar när kissen leker med den…huvudet är fyllt med remsor jag klippt utav en gammal fleecefilt…hela djuret är virkat i ett stycke :-)
Fyllningen i bollen är en kudde med katnip (fd ointressant leksak som nu är uuurkuuul!) Bild på grisen igen
Duktig du är ! :)
_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺
Jättekul leksaker. Måste försöka göra något liknande trots att jag är riktigt dålig på handarbete.
#9 & 11 Tack :-) Det var faktiskt inte så svårt när man fick fart på det ;-) Och jag är definitivt inget proffs :-) Är 31 år och har inte virkat sedan syslöjden i grundskolan :-P Bara att söka på amigurumi på youtube :-) finns ett iFokus om det med ;-)
Ska definitivt prova - fast det är väldigt mycket längre sedan jag fick underkänt i syslöjden i grundskolan :-D
#15 Hör av dig om du vill ha hjälp bara ;-)
Kommer att uppdatera med nya bilder i takt med att jag gör flera :-)
*om det finns intresse*
#16 Tack!! Uppdatera gärna med fler bilder. Säkert många som behöver inspiration.
Will do!! 
Ska hem och fortsätta virka ikväll, så redan till helgen skulle jag tro att det kommer fler bilder på nya alster 
Det är kanske inte de vackraste kreationerna i världen, men katterna älskar dom :-)
De sista två är fyllda med vanligt silkespapper :-)
Det finns fler bilder i mitt fotoalbum :-)
Finns det intresse för fler bilder, eller ska jag sluta lägga upp nu?
Jätte smart idé! Lägg upp fler om du kan, väldigt inspererande och pengasparande!
Isjen - du är ju jätteduktig på detta!
Varför inte sälja till förmån för ett katthem?
Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!
#34 Visst skulle man kunna göra det…men hur?
Inga problem alla, jag har massor av ideer om hur! Beror lite på var du befinner dig och vilja katthem du anser vara seriösa. Jag personligen anser att seriösa katthem ska arbeta efter No Kill (så att endast de allvarligt sjuka katterna som inte går att behandla får somna in) och att de ska arbeta aktivt även med skygga katter. Men det är min personliga åsikt såklart. Svekatt är en sådan organisation vars medlemmar (katthem) arbetar på det sättet. Det finns även andra seriösa katthem såklart, stora som små!
Skickar pm till dig senare men nu ska jag ut och åka skidor en sväng.
Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!
Hjälp, var får du all tid och energi ifrån?
Så himla fina leksaker. Precis som det står i tidigare inlägg, du borde stödja katthem med dina fina alster.
#39 Tack :-D Energin finns där…det är tid det är ont om tyvärr… Meeen virkar framför TV:n på kvällarna och innan eller efter jobbet när jag hinner (egna företagare har ibland svårt att få dygnets 24 timmar att räcka till :-P )
Hur mycket behöver man bidra med, behöver det vara ett stort antal leksaker/vecka? Eller hur fungerar det??
# 37 var ju jättefin tycker jag! Nu skiter ju katten i färgerna, men matte kanske kan tycka att det är lite fräckt med dessa färger ändå.
Eftersom min man tenderar att suga upp kattleksakerna med damsugaren så virkar jag färglatt och hoppas att han ser dom då
hihihi
Dessutom är det garnet billigt
15:- nystanet
Ikväll kommer det en ny bild… 
*cliffhanger*
Nästa projekt nu är en boll, bild kommer när den är färdig :-D
Duktig du är :D
Jag skulle dock akta mig för att hänga upp dom sådär som du gjort i bild 47. Tänk om dom råkar få den runt halsen medans dom studsar runt :/
Hände sambons katt för många år sedan, tur han var hemma!
Ställningen går att plocka bort :-) på det viset får de bara leka där under uppsikt
Bollen blev klar i helgen…har inte hunnit lägga upp bilden ännu, men den kommer i eftermiddag 
Läcker boll! Är den virkad eller stickad?
Bollen är fylld med en liten tennisboll som gått sönder, fylld med småpärlor så det skramlar när man leker med den :-)
#53 Virkad :-)
Du har verkligen massor av kul idéer, Isjen!
Tack :-)
Lagt upp lite nya bilder i mitt fotoalbum med :-)
Har aldrig varit mycket för virkning/stickning men vart riktigt sugen nu faktiskt :D Har ju både garn och stickor härhemma, man kanske skulle prova :D
//Jessie
#61 Det tycker jag absolut, det är jättekul…och jag har heller aldrig varit mycket för detta innan :-)
Möblerade om lite i kattmobilen samt bytte ut alla upphängningarna (som tidigare var garn) till elastiskt svart snöre :-) Den lilla är tyvärr lite rädd för lekplatsen eftersom hon (innan jag hade förankrat ställningen ordentligt) fick alltihop över sig…men jag räknar med att rädslan kommer att försvinna i takt med att hon inser att ställningen numera är ordentligt förankrad i väggen.
Måste fråga om det finns fortsatt intresse för uppdateringar utav den här tråden?
Bollarna i inlägg #59 tar ungefär 15-20 minuter/styck att virka. Det går utmärkt att stoppa/fylla dem med vanligt tidningspapper :-) Mina katter älskar dessa eftersom att de är precis lagom stora för att tas i munnen och bäras omkring på :-) (Mina katter älskar nämligen att bära omkring på sina leksaker samt att apportera)
Du har fantastiska idéer till leksaker. Du få börja sälja eller stötta katthem med några alster. De verkar mycket roligare än de som går att köpa i butik för fruktansvärt dyra pengar. 
Har försökt komma i kontakt med de lokala katthemmen, men har tyvärr inte fått någon responds…
Har du fått något svar från katthemmen ännu? Såg på hittekatter att det var flera som var intresserade.
Jag störtgillar bollarna som du gör, jättefina!
Tack!
Ja, jag har fått respons nu och har bestämt mig för att stödja ett katthem utanför stockholm 
Om du är intresserad utav leksakerna så PM:a mig