Underbara katt!
Jag kände bara för att dela med mig vilka urgulliga och roliga saker min kisse brukar göra ibland! Ibland så blir så jag så otroligt imponerad på hur smarta katter är! :) Min katt brukar runt sju tiden på morgnarna försöka väcka mig genom att först sätta sitt ansikte på mitt och nosa mig på näsan och munnen.. sen när jag fortfarande inte vaknar (måste låstas sova annars ger hon mig aldrig nå sovmornar!) så nickar hon liksom sitt huvud på mitt! Sen efter de så tar hon tassen och liksom puttar lite lätt på kinden med trampdynan!! Hahahah.. brukar oftas få vända mig om för att hålla mig för skratt :) En annan grej är att hon puttar bort min sambo med tassen när han pussar mig.. hahaha! Vi brister jämt ut i skratt när hon gör så! Katter är speciella dom :) ibland säger jag på skämt till min sambo att anabelle måste vara en person "fångad" i en kattkropp :P Skulle vara kul om andra också dela med sig av roliga saker ens katt/katter gör ibland! :)
haha vilken underbar katt! :D
När Lukas var liten kom han ALLTID upp på natten och skulle gosa, så han liksom kom upp och klev på mig tills jag började klappa honom.
Han kan öppna ytterdörren, så här är dörren alltid låst.
Dixie är lite rolig för hon kan gå omkring när hon helt plötsligt bara pladask slår sig ner på rumpan och sätter sig. vart som helst, spelar ingen roll om hon går eller springer, helt plöstligt stannar hon och utan att tänka sätter hon sig. hon kan lägga sig sådär också utan att ens verka tänka på vad hon gör.
Dixie är rädd för leksaksmöss, speciellt en som kan rulla själv. det ser jättekul ut när hon smäller till dom allt vad hon orkar. Kaninen tycker hon också är läskig men honom får hon inte träffa helt fritt än.
Vi hade en katt som hette Hans, han var bror till Lukas.
Hans brukade lägga sig ned på sidan och kloa, alltid. Spelar ingen roll vart han kloade, han la sig alltid ned.
Hans hoppade till varje gång man petade honom på ryggen.
Lukas kan lägga sig ner vid mitt fönster och jama och rulla runt för att jag ska gå ut och gå med honom (han får bara gå ut i koppel)
Jonna är rolig för hon är så otroligt nyfiken, hon sitter nästan varje dag neranför bordet när vi äter och bara studerar vad vi gör.
Smille är rolig när han måste på lådan, för då rusar han runt som en dåre i lägenheten.
så ja, katter är roliga!! :D
Vår katt är den dummaste i stan. Om man öppnar kylskåpsdörren när han äter kommer han för mat och man måste visa honom tillbaka till skålen. Om sambon förbereder maten och ger den till mig för att sätta på platsen där han matas så följer katten honom och inte mig, sambon måste gå hela vägen till maten för att han ska förstå. Han kan heller inte klättra i träd, sätter man honom i ett träd så ramlar han ner. Han smiter ut utanför trädgården när vi öppnar porten, men 2 minuter senare ångrar han sig och jamar som ett fån. Han har blivit glömd i bilen ett antal gånger för när vi öppnar dörren smiter han in och gömmer sig. En gång satt han där i 2 timmar! Det enda smarta han gjort var att komma till oss som övergiven kattunge, då han jamade tills vi gav honom mat. Sen dess har han inte lämnat tomten förutom med hela hans nya flock när han hänger med på hundarnas promenad.
Kattbruden här hemma är fullkomligt GALEN i gräs. Vanligt gräs som finns på gräsmattan utanför porten. Om jag har planterat gräs så kan jag inte ha det framme, för då hetsäter hon upp hela krukan på en dag eller max två. Tur vi bor så till så att hon är innekatt, annars hade hon väl förätit sig på gräs…
Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!
Min yngsta katt gjorde en lite rolig sak för några dagar sedan. Klockan var 06:15 och jag, pappa och min syster hade stigit upp, mamma låg och sov med katten och dörren stängd. Så vaknar hon till av att han går omkring i sängen och då vänder hon sig på andra sidan, då hoppar han ner och mamma tänkte inte mer på det. Sen kom han tillbaka och börjar gå på henne, när hon vaknar till igen så hoppar han ner och springer till dörren, då förstår ju mamma att han väckte henne för att gå ut. :P
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin