Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1366 ggr
[MittNamn]
0

Bort med tratten!

Nu har min katt haft tratt några dagar och är väldigt trött på den vid det här laget. Jag tänkte byta ut den mot en body de sista dagarna. Hon är väldigt benägen att slicka på såret fortfarande, hon gör det så fort man tar bort tratten så det behövt fortfarande något skydd mor såret. Det jag undrar är om ni tror att en strumpbyxa räcker som skydd eller om det är för tunnt? det är en ganska standard strumpbyxa, alltså inte en tjockare bumullsvariant..

Neela
0

Vad är det för typ av sår?

[MittNamn]
0

kastrerings sår..

Holtan
0

Jag klippte sönder ett par leggings och klippte hål för benen på kissen i dem. Den hade hon när hon kastrerades för trattarna passade inte för hon är så lite så de bara ramlade av :P

Annars finns de speciella "boddys" att köpa hos vet.
Jag tyckte att ett par bommulsleggings var bättre för huden än ett par nylonstrumpor som kan bli ganska tajt och till och med vasst i kanterna om den klipps i.

Neela
0

Jag hade inte valt något för tjockt material då, gärna något naturmaterial som inte sitter slimmat så såret kan andas. Strumpbyxa hade jag inte valt (om dom inte är i tex bomull), hellre då nån tröjärm, leggins eller något sånt.

[MittNamn]
0

bara det att det är lite ont om sånna som jag kan tänka mig att slakta, jag ska kika vad jag finner i garderoben

Neela
0

Gå till en second hand och köp något för en billig peng annars?

Holtan
0

Annars kan du köpa en gas/bommulsbinda på apoteket som är ihålig om man säger så :P Så kan du klippa hål i den :P
Sånna som man bla trär på armar eller ben på människor. Hoppas du förstår vilka jag menar xD

[MittNamn]
0

sitter med tenta så kan inte dra iväg några längre stunder på ett par dagar.. får se om jag hittar nått annars får hon väll tampas med tratten ett tag till.

Nevina
0

Håll koll så hon inte tar sig ur bodyn bara! Min hona tar sig ur sin.

Gia91an
2

Eller behåll tratten på? :O