Låta katter träffas
Om ett par veckor(om jag förstod rätt) så ska jag förmodligen vara kattvakt åt en katt i tio dagar. Jag har varit kattvakt åt honom tidigare över en helg några gånger, dom bor lite längre bort på samma gata. Han är supermysig och social och trivs inte riktigt med att bara få besök två gånger per dag. Hans matte(som pratat med min pappa om detta) frågade om inte den katten och våra katter kunde träffas. Isåfall blir det hos dom eftersom vi har nyfikna hundar. Tänkte inte ta med båda mina katter samtidigt utan en och en, eventuellt att jag bara tar med den ena.
Vad säger ni om detta?
Alla katter är vaccinerade.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Men tanke på att det kan ta månader innan vuxna katter accepterar varandra så har dom nog inget utbyte av att träffa varandra bara en gång sådär.. Det kommer nog bli morr och fräs.. Jag rekomenderar det inte.
www.maliinnordlund.blogg.se

Håller med #1. Det kan låta kul men orsakar antagligen mer stress än glädje.
Ska det vara någon vits med det är det väl i så fall bättre att ta hem katten som ska passas till er så den får träffa hundarna också. Och det måste vara en längre stund än någon timme här och där.
Vet inte hur ni bor, men det kanske går att ha katten i ett eget rum. Be kattägaren att göra en nätdörr som ni kan använda så har katten möjlighet att se vad som händer utanför. När ni är hemma kan ni låta dem vara tillsammans.
Medarbetare Hittekatter iFokus