Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1521 ggr
marsisen
0

Blå prick?

Hej! min hon-katt nelly har en liten knöl, den är lite blå i färgen, med en liten svart prick i mitten.

den sitter i skinet, bakom hennes framben. den gör inte ont på henne som tur är, för om man känner lite på den regerar hon inte. Men den blir större.. den är inte så jättestor, ca en halv cm.. det är lite svårt att förklara storlekenObestämd

kramar marsisen!

animal power <3

Neela
0

Hög tid att ringa veterinär om du inte redan gjort det

marsisen
0

Vi ska åka dit snart

animal power <3

[PysselMatten]
0

Vad var det för något?

marsisen
0

en blå prick

animal power <3

[PysselMatten]
0

Har du vart hos veterinären?

[Emma--]
0

Kan du ta bild?

marsisen
0

jag kan försöka ta en bild, nej vi har inte vart hos vetrinären

animal power <3

marsisen
0

det är svårt att ta en bild, hon tycker det är ganska läskigtRynkar på näsan

animal power <3

Myrrami
2

Min hund brukar få sådana och det är som pormaskar som blir fyllda för att hon har förhöjd talgproduktion. Då måste jag tömma de talgkörtlarna annars blir de jättestora och börjar göra ont på henne.

Nu kan jag tömma dem själv för att jag håller efter det och trycker på dem när de är små (som på en finne), fast de första som blev större innan jag visste vad det var fick vetrinären tömma.

Det kan också vara något så enkelt att hon har en inflamerad hårsäck som gör det.

Jag skulle dock ta henne till vetrinären. Knölar som inte gör ont kan vara tumörer och bör kollas upp snarast.

marsisen
0

Ja vi ska åka till vetrinären. Kan du ta bild på din hunds prick? Då kan jag se om de är lika:)

animal power <3

Myrrami
0

Hon har inga just nu för jag gick igenom henne i söndags, men de kan se lite olika ut beroende på vart de sitter. Men som sagt, de ser oftast ut som fyllda pormaskar och när man trycker på dem kommer det ur en talgansamling.

Där emot skall man vara försiktig att självbehndla om man inte vet vad det är så jag tycker att du skall höra av dig till vetrinären. Du kan ju ringa dem för rådgivning och se vad de tycker, det kostar ju inget.

Destriksvetrinärerna kan du även nå via mail som finns på deras hemsida

http://www.distriktsveterinarerna.se/

marsisen
0

Ok tack :)

animal power <3