Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 930 ggr
Noa-Nisse
0

Folk tycker att det är konstigt...

När folk på mitt jobb frågade mig om varför jag skulle ha semester vid den här tiden på året så svarade jag att jag skulle ska hämta en liten kattunge.
Då tyckte vissa det var jättekonstigt att ta semester för en katt. Själv tyckte jag inte att det var så konstigt. Vad tycker ni?

Medarbetare på Hundar.ifokus

[dynamitella]
3

För mig är det en självklarhet att man tar ledigt när man skaffar socialt krävande husdjur :)

Hund, katt eller kanske en mycket ung papegoja.

Mycket ansvarsfullt av dig. Roligt att höra.

Jessicahagstrom94
0

det är ju bara bra att ta ledigt så du kan umgås med din lilla katt och så kanske katten känner sig tryggare med att utforska lägenheten när du är med :) vem vet!

Neela
0

Jättebra att vara hemma ett tag när man skaffar kattunge. Jag har märkt att det finns få saker som får folk att höja på ögonbrynen lika mycket som kattfrågor. Jag är nog sett som en crazy cat lady av många för att jag har innekatter, fler katter än vad som anses okej osv.

ElmerKrudd
0

Inte konstigt alls. Jag har aldrig skaffat en katt om jag inte haft möjlighet att vara hemma med den i ca en vecka först :)

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

Noa-Nisse
6

Skönt att föer tycker som jag! Den ända som höll med mig var en tjej som själv har 5 innekatter. Men ingen annan. Jag tycker det var ett bra beslut att ta semester för kattungen att lära känna mig.

Medarbetare på Hundar.ifokus

LinaLj
0

Jag tycker att det hör till att man tar ledigt när man tar hem ett nytt djur till familjen, speciellt om man redan har andra djur där hemma. Man vill ju skapa ett band med kattungen (eller vad det nu råkar vara för djur) och se till att den känner sig trygg i omgivningen och att det inte blir några konflikter med de andra djuren osv.

Mullemu
0

Jag tycker inte heller att det är konstigt. Jag valde själv att hämta hem min nya kattunge vid 15 veckors ålder för att det passade in med min julledighet. Hade kunnat hämta honom ett par veckor tidigare men jag ville, precis som du, kunna vara hemma mycket den första tiden.

viktoria91
1

Absolut inget konstigt! Ska mina katter operars för något så planlägegr jag alltid det så jag äe ledig samma dag och en-två dagar efteråt. Mina djur är mitt ansvar att se till att dem har det bra. Tyvärr har dem utan djur ofta vääldigt svårt att förstå detta!

vinteralvan
1

Självklart är man hemma några dagar när man har ett nytt djur.

[PysselMatten]
0

Jag håller med att man, om man har möjlighet, ska vara hemma några dagar när man har köpt ett nytt djur…

[Annamaja27]
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var också hemma ca en vecka när jag skaffade mina katter. Var ganska aningslös vad det gällde katters behov innan jag skaffade första kattungen. Tänkte att katter klarar ju sig utan problem en hel dag ensam.

Sedan när jag efter en vecka skulle tillbaka till jobbet hade jag jätteångest.

Stackar lilla kisse som helt plötsligt skull spendera en hel dag i ensamhet utan sällskap av varken andra katter eller mig. Bestämde mig då att så snabbt som möjlig skaffa en kompis till henne. Nu tog det ngn månad eftersom jag då passade på att skaffa en raskatt och jag fick vänta lite på att kattungarna skulle bli leveransklara.

Trodde (i min enfald) att första katten skulle bli jätteglad av sällskap men det blev MYCKET spott o fräs. Stackar kattunge nr 2 som bara försökte var snäll men det hade hon inte mycket för. Tog ganska lång tid innan de samsades men med tiden gick det ju förstås.

[PysselMatten]
0

Är i detta nu mitt i processen att introducera kisse nummer två för kisse nummer ett, morr, ragg och fräs är det som är på tapeten hemma just nu Tungan ute

Neela
1

#12 Det blir lättare när man är på katt nummer sex. Våra är så vana vid andra katter numera att dom är hur coola som helst Flört