Jag har blivit med katt :D
Grattis! Så sött:))
Helt förståeligt att du inte kunde motstå! Å, vill ha en!!!
Vad söööööööt!!!! lycka till med korven :)

Men shit vilken sötnos :p Hur gammal är han? Såå söt! Eftersom han kommer från en gård så kika efter öronskabb, det är vanligt på såna ställen. Det ser ut som snus i öronen ungefär, man kan ta tops och gröpa med för att se. Eftersom kattköpet kom så snabbt så kanske du inte hunnit med att kolla upp saker som bra kattmat, vaccinationer och annat som man behöver veta, så jag tipsar gärna :) Det är ett stort ansvar du tagit på dig nu :) Jag kan även MYCKET varmt rekomendera att du åker tillbaka och hämtar en plutt till, så att de är två! Tredubbel glädje i hemmet! Det är oftast enklare att ha två katter för man blir inte lika låst om man ska vara borta många timmar/långa dagar, de leker med varandra när du inte orkar eller har tid, och de har större chanser att växa upp till mentalt stabila individer än vad en ensamkatt har. Och så är det MER än dubbel glädje med två katter - en del för varje katt och en del för hur kul det är att kolla på när de myser och busar tillsammans :D
Vilken söting. Grattis! Han skiner verkligen som solen i #4.
Men herregud så söt! Jag förstår att du inte kunde låta bli, haha 
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Jag tycker Korven var ett sjukt gulligt namn! Grattis till kattägandet :D
Väldigt fin! Vilken härlig profil han har.
Håller med #9 om namnet. Korven funkar alldeles utmärkt som namn på en katt!
Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!
#5 Vet inte hur gammal han är men han är nog äldre än vad han ser ut att vara, såg hans syster och hon var mycket större än honom. Sedan har han varit moderslös sedan julhelgen då hans mamma blev påkörd :( Han är iaf van vid låda och trivs bra som innekatt . Han är uppväxt inne tills bara att par dagar sedan då bondens innekatt inte gillade dom så han frös rejält när jag tog honom. På bilden i #4 så ligger han i mitt knä i bilen så han finner sig i det mesta. Nu vill jag bara att han ska lära sig acceptera mina 2 chihuahuor då han inte verkar allt för glad för hundar, de hade stor hund så han är endå van. Vovvarna är iaf uppväxta med katt då jag hade en när jag skaffade dem för 3-4 år sedan :) Tills jag skaffat större lägenhet blir han enda katten men mycket troligt att han får en kompis lite senare, men nu får han nöja sig med hundarna :)
http://minihingstar.n.nu
Han har nu gått fram och nosat på båda hundarna och ligger de still kan han ligga bara 5-10 cm ifrån dom och leka :D Han är väldigt tanig och smal men hoppas han ska ta sig efter avmaskningen. Han äter, kissar och skiter som han ska iaf och är väldigt pigg och nyfiken av sig :)
Åh hjälp så söt! Jag förstår att du föll för honom, helt klart! 
Han ser verkligen ut som en pigg och nyfiken kattunge. 
Om du inte haft katt förut så tipsar jag om att det kan vara bra att vaccinera katten (mot kattpest och kattsnuva - två vaccinationer första året, sen en gång om året), id-märka den (blir lättare att få tillbaka katten om den skulle råka försvinna) och skaffa en veterinärvårdsförsäkring (så blir det billigare för dig om katten skulle bli sjuk eller råka ut för en olycka).
Glöm inte att kastrera den lille sötnosen!
#15 har påmint om övrigt som är viktigt att tänka på.
Medarbetare Hittekatter iFokus

Maten är också viktig :) Blötmat är det bästa, om man inte vill läsa på noga och ge BARF, alltså rå föda. Torrfoder i mataffärer ät näringsfattiga, även många i djuraffärer och hos veterinärer. För att förtydliga det om vaccinationer så ger man 2 sprutor med 3 veckors mellanrum för att det ska bli en giltig grundvaccination. Därefter en gång per år.
Tänka på om du ger mjukmat är att katterna är små ätare och ska äta många gånger/dag (till skillnad från en hund som normalt äter 2 ggr/dag)
Och lycka till med lillen :)
Men så söt! Skulle inte heller kunna motstå…
Har idag köpt hem massa kattleksaker, en klätterställning samt RC's babykitten torrfoder och blötmat till kattungar. Tanken är att han ska ha fritt på torrfoder och få blötmat 2 ggr/dagen. Moster var här igår och är riktigkattmänniska gissade att av se honom trodde hon att han var 10-12 veckor men när hon sedan var borta och hälsade på min syster som tog helsystern tyckte hon den såg ut att vara runt 15 veckor så vi gissar därför runt 13 veckor på dem. Han syster är ju som sagt mycket större, gissar att hon väger mellan 1-1,2 kg han väger bara 660g vilket jag förstått är väldigt lite för en kattunge på runt 13 veckor.Men han är endå inte jätte smal utan bara väldigt liten. Gissar att han skulle ligga runt 800g i vikt i normala fall.
Han är även idag avmaskad med Milbemax (hon på apoteket sa att den var bäst). Tanken är att vänta en vecka eller två så han får äta upp sig lite innan han tas till vet för grundgenomgång samt första sprutan :)
Men han är hur go som helst, praten, ska gå med en hela tiden och sover på en eller på kudden bredvid :D
Gud vilka stora ögon, helt underbar ju ^^
#20 , Säger grattis till katten :D
Så var min bebis med när hon var liten. Hon var den minsta av syskonen och vägde minst. Men nu däremot är hon en tjockis :P
Blev det efter kastreringen :)
Och sen är hon inte lika stor som en "normal" katt är utan mindre :).
Hoppas du är nöjd och du får se massor med roliga saker av kisen :D
Bra att du tagit hand om lillkatten. Väldigt vacker.
Säkert mammakatt också. Som alltså blivit överkörd enligt bonde. Hittades hon överkörd vid vägen då?, eller finns överkörare som angivit att h*n dödat mammakatt? Hur är det med kullsyskonen till din katt? En helsyster har tagits om hand ser jag. Endast två då?
Under alla förhållanden, vila i frid goda lilla fina mammakatt. 

Hoppas att pappakatt blir kastrerad. Liksom alla barnen.
Du har fått goda råd.
#23 Bonden hade själv råkat köra över henne med något traktorsläp :(
Hon var 17 år så han gissar att hon inte hörde och han såg henne inte då han hade backat med släpet. De var endast dessa 2 hon hade fått.
Pappakatt vet de inte vad de är för någon då de själva bara hade henne och en kastrerad innekatt. Vet bara att mamman hade norsk skogskatt i sig där av den låga pälsen på både han och systern, vi gissar att det är 2 olika pappor till dom då systern visst väger 1 kg mer. Men det är bara vilda gissningar. Han kommer iaf kastreras så fort tiden är inne :)

Nån Skogkatt behöver det inte vara i dem, det finns gott om långhåriga huskatter :) Skogkatter och alla andra raser härstammar ju från huskatter :)
Hua. Olyckor händer lätt på gårdar med stora maskiner.
Vilken tur att kissen kunde få ett bra hem vid dig ,)
så underbart söt!!! Bra att du tar bra hand om den och ger den ett bra liv med vaccinering,kastrering,märkning och KÄRLEK! Stackars mamma katt, så gammal och får ungar :(
#25 Mamman hade skogskatt i sig då hennes mamma var renrasig men som blivit på smällen ute :)
Något jag reagerat som jag inte sett på röda katter för, srskillt inte kattungar är att han har mörkbruna ögon, vilket jag tycker så fint på honom :)

#28 Jahaaa! Jag fattade inte :p