transportburar
Nu för tiden finns det ju många olika modeller av transportburar. Vad föredrar ni/era katter? Varför?
Mina föredrar att inte behöva åka transport alls men vi reser mellan två län ett par gånger i månaden så de får stå ut, nejmen de verkar föredra mindre utrymme framför större samt att inte kunna se ut. Jag föredrar en på hjul (får hem min första transport på hjul imorgon!) samt att den är behändig och rörlig då vi åker mkt tåg och buss.
Så här kan det se ut när man köper transportburen på ö&b och har en rymningsbenägen katt, tur att jag hade bil just denna gång, tänk om de rymt på tåget (!).

#1 Tack!
Fler åsikter/erfarenheter?
Jag föredrar tygbur men storlek beror på katten. Vissa av våra katter föredrar att åka tillsammans så dom har vi i större burar. Sen har vi nån som helst åker själv, hon brukar få åka i bältessele. Ska vi åka buss blir det ofta ryggsäcktransporten.
När jag åker tåg eller buss så föredrar jag tygbur men åker vi bil så blir det plastbur. Helt enkelt för att plastburar ofta är klumpiga att kånka omkring på så jag använder dem bara när jag inte ska bära omkring för mycket på buren.
Den ena har en mjuk tygbur som jag får använda när jag flyger. Den är lätt att bära tycker jag. Nu har jag inte flygit med henne ännu men eftersom det kommer att ske i framtiden så tyckte jag att det var lika bäst att köpa en bur som var anpassad efter flygreglerna.
Hon hatar den. Och så hatar hon alla andra burar också. Skulle kunna tänka mig att det enda som skulle kunna göra henne nöjd vore om hon fick åka i en pappkartong med söndertuggade kanter. Men det kommer inte att hända någonsin…
Den andra katten har en hård plastbur. Han tycker väl inte heller att bur är det häftigaste som finns, men han står ut i alla fall.
Finns fördelar och nackdelar med båda tycker jag.
Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!