Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 733 ggr
Kolaflaska
0

Introducera katt

Hej!

Jag har två katter. Dock skulle jag behöva vara kattvakt en vecka åt en annan katt.. Tanken är att han ska flytta in hos mig under veckan. Katten är 10 år och snäll, men han har inte någon större erfarenhet av andra katter. Tänkte därför introducera honom till mina katter först för att se hur det funkar, och det är nu problemet kommer in. Är det bättre att flytta honom till mig för att prova på och möta de andra katterna, eller att ta mina katter till honom? Eller så kanske det inte spelar någon roll?

Tacksam för smarta svar ;)

Sunset_luna
1

Ta katten till dig om det är där du ska vara kattvakt så blir det inte olika utan misse får vänja sig vid en sak, tror jag blir bäst :)

Kolaflaska
0

Jo det är nog bäst som du säger.. Jag får ta över honom lite innan och se till att det inte blir slagsmål… :)

IceJossan
2

Ta hem katten i god tid innan, gärna ett par veckor innan så att en annan kattvakt hinner ordnas om det skulle skita sig totalt mellan den och dina katter.

Kolaflaska
0

Precis! Det är två månader tills jag ska vara kattvakt så jag har tid att presentera katterna för varandra och låta dem träffas ett par gånger :) hoppas verkligen att det går bra, man blir lite orolig…