Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 5822 ggr
Ratzo
0

Konstig katt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alltså, min katt är verkligen konstig. Hon äter ALLT, svamp,tomater, popcorn. Och gissa vad, idag åt hon t.om en fjäder! Dessutom gör hon konstiga ljud och allt annat hon gör är konstig. Hon är ovanligt liten också, och hon är över ett år. Är min katt verkligen normal? Förvånad

Här är min fula lilla katt Flört

I can't drown my demons, they know how to swim.

Toxics
2

Inte är hon Ful inte ! hon är jättefin =)
Min katt åt chips här om dagen! Jag vart jättechockad!
Men en annan jag känner har en katt som är som din. Den är tillochmed Pizza _D haha

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

[PysselMatten]
1

Ett litet matvrak helt enkelt :-) En riktig sötnöt oxå

Fridaaaa
0

Hon är inte ful :)
Vissa katter gillar fler saker än andra. hehe :P Min katt åt brocoli en gång, snodde för ena marsvinet ;)

Vi hade en katt, bror till min Findus, han med var väldigt liten, man kunde inte tro att de var syskon pga storleksskillnaden :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ratzo
1

#1 Haha fast hon ser lite elak ut med sina stora ögon och sin svarta fläck över nosen :p.

#2 Ja för det enda som växer på henne är magen!

Ratzo
0

Oj det var en nyttig katt :)

Fridaaaa
0

#5 Enda gången dock haha aldrig mer har han gjort det ;)
Din är ju med nyttig som äter tomat ;)

Ratzo
0

Ja fast det är inte så nyttigt att äta fjädrar :p

Fridaaaa
0

#7 Nej det kanske inte är så nyttigt ;)

Niiinah92
0

#6 Det är inte särskilt nyttigt för en katt att äta tomat Flört

Känner en vars katt äter sallad, en annan som får räksallad varje morgon. Min egen gosse äter det mesta han får tag i, ostriskakor är en favorit och mammascans köttbullar.

Fridaaaa
1

#9 Det är inte onyttigt heller för dem, om de får i sig allt annat dem behöver :)

[Zlarviig]
1

Min katt brukar äta upp mina pizzakanter om inte hunden tar de. Och han är också ovanligt liten för att vara en hankatt på 1.5 år, Han är mindre än min kompis minimala honkatt på två årFörvånad

Min gamla katt brukade äta tomat och sallad och min andra katt åt upp en oliv en gång efter att hon lekt med den en halvtimme Tungan ute

Och sen har jag en katt som inte kan äta annat än torrfoder eller helt mosad färskmat eftersom han inte har några framtänder fast han bara är 4 år gammal Tungan ute

Alla katter är ju olika och alla katter har minst en konstig egenskap. Det är det som är så charmigt Skrattande

Linnslins
1

Vi har en katt som äter typ allt. Kan på rak arm inte komma på något som han totalvägrar. Han kan slicka på sura godisar tills de sura börjar bubbla. Han är ofta ute efter att få slicka på flaskhalsen till sambon alkoholfria öl och oavsett vad han får av det vi äter så går det ner. Han är nästan inte bra för sig själv. Fast han får ju bara slicka lite på fingret han får ju inte direkt en egen tallrik ;) Han äter gärna allt han hittar på golvet. Damm, plastpåsar, matrester osv. Får alltid se till att inte tappa något farligt på golvet. Gräslök är en favvo för andra katten. Får se till att hålla plantorna utom räckhåll :p de har sina egenheter liksom.

Vixxen
0

Har en dam som med glädje dricker apelsinjuice! Skrattande Varken bra eller nyttigt, men gott är det tycker hon!

Ruccolasallad är nåt som stjäls flitigt när vi äter sallad!

[rosakontorstol]
0

#trodde det bara var min katt som åt gräslök! fattar verkligen inte vad dom tycker om med det? det är ju bara starkt och lökigt och uschTungan ute

Där jag bor finns en omkringstrykande katt som dom andra som bor här brukar mata med bap kam vilket är en risgryta med typ 9999 kg chilipulver. Det är så sinnessjukt stark xD

Har katter inga smaklökar eller? :P

Linnslins
0

#14 En gång fick vi för oss att trycka ner en vitlöksklyfta i en blomkruka, när det växte upp ett spröt så var han där också :p

[rosakontorstol]
0

#15 Äääääh jag får rysningar av tanken, tror jag ska gå och dricka en liter mjölk nu…Tungan ute

[Zlarviig]
5

#14 Men det är väl inte så smart? Katter kan dö av för stark mat! De kan få blödande magsår och det är väldigt smärtsamt.

Att han äter maten beror väl inte på att det är gott utan snarare för att han är hungrig. Säg åt de att sluta upp med det!

Istället borde någon ta och ge katten en burk färskfoder. DÅ skulle han bli glad kan jag lova.

Hanna
0

Min katt gillade att slicka av det sura pulvret på dessa.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Diremone
0

Hehe, min katt äter också massa skumma saker.. Typ pizzasallad, gräslök, sallad å lite allt möjligt.. Gillar att slicka på vindruvor och sodapops. Han vill också gärna smaka på te och honungsvatten och är väldigt förtjust i hudkräm och ansiktsvatten. Även kaninpellets tuggade han i sig vid ett tillfälle.. =P Jag brukar inte testa så ofta om han vill smaka på olika saker så finns säkert massa annat han skulle kunna tänka sig att äta =P

[rosakontorstol]
0

#17 Såklart att han får annan mat men här är det resterna han får. Säga åt kan jag verkligen inte göra, det enda jag kan göra är att ge han något annat isådannafall men jag är hyfsat fattigTungan ute

[Zlarviig]
7

#20 varför kan du inte säga åt de? Säg bara att det är farligt för katter att äta för stark mat.

Stackars kissen, han måste vara jättehungrig Rynkar på näsan

[rosakontorstol]
1

#21 Därför att här är det verkligen ett no no att säga till äldre personer vad dom ska göra, hur artig man än må vara. Men ska göra ett försök att säga till, får ursäkta mig som en ovetande utlänning ^^

Kan säga att han är ganska välgödd faktisk men gick till min lärare och bad om pengar så jag har nu köpt vanligt torrfoder, det billigaste jag kunde hitta dock men någonting iallafall Glad

Fridaaaa
2

#22 Om ett djur får galen mat t.ex som inte är bra för den, är det visst det OK att säga till äldre. Vi lever på 2000-talet, det är inte fel att säga till en äldre eller vuxen!

[rosakontorstol]
1

#23 jag bor i sydkorea, här är det inte som i sverige och man kan inte beté sig på samma sätt. Det är dessutom väldigt vanligt att ge rester till utekatter och då ses det mer som en god gärning än att dom tänker på att det kan vara farligt för katterna.

Fridaaaa
0

#24 De gör dem ju ingen god gärning mot maten är farligt eller galet fel för dem? :S
Och hur skulle man veta att du bor där?

[Zlarviig]
3

#22 okej, bra att du ska försöka säga till de iallafall. Glad

Du kan ju säga det som att "Oj då! Han kommer att få jätteont i magen om han äter det där" Eller något sånt så att det inte låter som att du försöker läxa upp de.

Och snällt att du köpte kattmat Skrattande

TS Sorry för OT..

[PysselMatten]
0

Varför då?

[rosakontorstol]
0

#25 såklart jag inte tror att du ska veta vars jag bor.

Förlåt trådskaparen för en massa off topic och babbel saker Glad

woopwoop
5

#28: För det gör så ont i mig att sitta och läsa att man ger sin katt lök, svamp och andra giftiga saker som kan orsaka så mycket lidande för en katt… :'//

[PysselMatten]
0

Varför inte bara ge katten kattmat?

Tycker att det är onödigt att exprimentera…min kan på sin höjd få lite risgrynsgröt, lite leverpastej eller nån räka ibland…

[PysselMatten]
0

Vad ger du katten för mat i normala fall??

[Zlarviig]
0

#30 Min katt som åt tomat brukade sitta under diskbänken när pappa lagade mat och sno tomat och salladsbitar så fort han fick chansen. Det var alltså inget vi gav honom.

Honkatten som fick en oliv, vi trodde inte att hon skulle äta upp den då hon bara lekte med den men sen sa det bara slurp och den var borta.

Och min katt som jag har nu skulle äta ALLT om han fick chansen. Det ända jag brukar ge honom är (små) brödbitar (kanter på mackan/pizzan) om hunden inte ville ha de, rå köttfärs eller annat kött, och någon gång har jag gett honom ett osaltat popcorn.

Fast vi visste inte heller förut att tomat var farligt för katter, annars skulle vi stängt ut honom från köket. Obestämd

woopwoop
2

#30: Skäller inte på någon, bara råder att läsa igenom där vad som inte är bra för en katt. Det är en väldigt bra kunskap att bära med sig! :) Många tänker inte alls på att en kattmage är något helt annat än en människomage.

Millann
0

När min ena katt hade kattungar så försökte hon mata dem med vad som helst. Det började med leksaks råttorna, när hon insåg att de inte var intresserade av att äta dem kom hon med vad hon kunde hitta. Plasten runt falukorven, tom kattmats förpackning, påsar, hundben. När de inte ville ha det gick hon på de lite värre sakerna. Hon bröt sig in i skåpet under diskbänken och rotade ut hela sop påsen, bröt sig in i brödskåpet och tuggade sönder påsen och åt brödet, hade ur en hel påse med socker på golvet, stal mat ut grytor så som spaghetti, broccoli, wokade grönsaker m.m när vi åt. Fick börja ha brödet i micron och aldrig lämna något framme. Värst var ändå när hon stal wienerbröds påsen som jag lagt på tining på micron och åt upp det goda kletet i mitten på ALLA. Som tur är så har hon lugnat sig nu och stjäl bara en påse med saker i ibland ;)