Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 1682 ggr
Noa-Nisse
0

klokapsel

Det här med klokapslar… är det något som är vanligt här i sverige?

såg en video på youtube om en som satte klokapslar på en katts klor på frambenen. hon sa att det var ett bra substitut till att "dra loss" klorna eftersom det är väldigt smärtsamt att "dra loss".

jag förstår inte riktigt själva grejen med att ha det. Jo, jag förstår varför man använder dem men men…

vad tycker ni om detta?

Medarbetare på Hundar.ifokus

vinteralvan
1

Idioti! Katter behöver få klättra.

Gatukorsning
2

Är det en innekatt ska den ha tillgång till klösträd och uppmuntras när den klöser där. Så har man enkelt blivit av med eventuella problem med att katten klöser på möbler eller andra ställen som inte passar människan i fråga. Och klipp klorna om de blir för långa.

Att göra en sk "declaw" på katter är det bland det dummaste som finns. Bara i typ USA pysslar folk med sådant, ren idioti. Sedan så finns det de som tycker att det är mer humant för katten att trycka på den plastklor i stället.

Det mest humana för katten vore väl ändå att uppfostra den, men det kanske är jobbigt…

Aldrig hört talas om klokapslar i Sverige, men väl utomlands. Helt galet i mina ögon.

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

[NinaCrown]
0

Tror mig ha sett dem på en svensk webbshop, men håller med ovanstående. Inget jag skulle sätta på mina katters fötter. Känns som att det är något som skulle påverka dem ganska negativt i deras vardagsliv.

Noa-Nisse
0

Först när jag såg det så trodde jag att någon hade målat med nagellack på klorna! Men såg sen att det var en liten kapsel… :O jag blev helt förvpnad över vad människan är påhittig till att få  allt till sin egen fördel med så lite jobb som möjligt!!

Medarbetare på Hundar.ifokus