Roligt!
Hej hej! Måste berätta en rolig grej som hände i gårkväll. Jo pappas kompis kom över på en kopp kaffe och med sig hade han sin rotweiler som är GIGANTISK och super snäll. Men jaja iaf så har jag en 5,5 månaders kattunge som fick träffa honom. Trisse som vår katt heter har Alltid varit väldigt liten och nätt så snacka om att det såg kul när hunden ska gå fram och hälsa på mig och Trisse springer och ställer sig framför mig och fräser och hunden blir livrädd, Hahaha! Även fast Trisse är van vid både kaniner och allt från chihuahuas till Schäfrar så tyckte hon inte om rotweilern alls, Gud vad kul det såg ut! Tänk er en liten kattunge som mopsar sig mot en rotweiler som blir rädd, Hahaha :-)
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

HAHA!
Va synd att du inte hade en kamera i närheten 
Tror det beror på rottweilerns hängande öron. De ser ilskna ut för en katt. Måste varit en otroligt härlig syn i alla fall. 
Medarbetare Hittekatter iFokus
#2 Ja verkligen ;)
#3 Men nu när du säger det så hade hunden inte hängande öron, Menade att det var en Doberman, Sorry! ;)
Det var en enorm skillnad det. Vi kan konstatera att det inte var öronen i alla fall. Modig liten rackare du har. 
#6 Jag och pappa hittade ju henne på en väg när hon bara var 3-4 veckor i sommras så hon "togs" ju från mamman tidigt å hon har ju aldrig fåttt lära sig vad som är farligt och hur katter ska bete sig hon har ju "bara" instinkterna och sånt. Hon har ju alltid varit väldigt modig och lite knasig. Och det här med de konstiga vita som faller från himmelen är ju helknasigt tyer hon ;)
Vilken tur att ni hittade henne! En kattkompis kanske skulle vara någonting?
#8 Övertala min pappa! ;)

#9, en kattunge som tas för tidigt från mamman och/eller syskonen och sen inte får växa upp med andra katter får ofta grava beteendeproblem, och de värsta brukar inte visa sig förrän katten blir könsmogen, eller vid den tid den skulle ha blivit det om den kastreras innan. Vissa grejer kan dröja ännu längre.
Det kan vara allt från aggressivitet till att de börjar att kissa och bajsa överallt, med andra ord saker som ofta gör att man till slut inte har något annat val än att göra sig av med kissen för att den inte går att ha bland folk eller i ett möblerat hem.
Att låta katten få en kattkompis brukar kunna råda bot på det riktigt bra, och ju tidigare ju större är chansen att det lyckas.
Gud vad trött på många på denna sidan, Så fort man inte följer strömmen eller uppfostrar katterna som man "ska" så är man en jäkla djurplågare. Min katt mår utärkt men visst, Hon har sina speciella som vilken normal katt som helst! Jag är 12 år och pga många påhopp på denna sidan har jag mått dåligt psyikiskt när jag egentligen bara vill lära mig blir jag istället påhoppad, Känns inte kul alls :-( !
#11 Det gör mig ledsen att höra att du mått dåligt av kommentarer du fått höra här. Du är ett barn och du har inte ansvaret för katten utan dina föräldrar. Det behöver inte alls bli som #10 skrev. Så ta inte åt dig av sådant, bara ignorera det.. Dom mår antagligen inte själva så bra och tar ut det på alla andra.
Ta hand om dig och kissen, hon var jätte söt:)
Haha, det måste ha varit en syn :P Mina katter springer och gömmer sig för små jackrussel valpar ;P
Va härligt att ni hittade henne och kunde ta hand om henne :) Bry dig inte i vad folk säger..
Dock rekomenderar jag också en kattkompis ;P Min katt var rätt slö och skulle heeeeela tiden vara upp i mig så det nästan blev lite jobbigt. Tills vi skaffade en kompis till henne :) Verkar så mycket gladare :)
Sen är det alltid vääldigt roligt att kolla på katter som leker med varandra ;P
Väldigt söt kissemiss :)
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
#12 Nej precis, Trisse mår jättebra och visst, Det är inte alltid hon beter sig som en KATT-KATT så att säga men hon är inte konstig eller agressiv, Bara lite speciell <3
#13 Haha, Lite skillnad där ja ;)
Ja, Tjatat om en katt i ca ett halvår och så hittar vi henne, Maximal tur :D
Som sagt övertala min pappa, Haha :P
Tack eller vad man säger :)

#11, det var menat som stöd till dig, för att du skulle kunna övertala din pappa om vikten av en kattkompis, ingen anklagelse
Det var i alla fall så jag förstod det som, att du vill att din kisse ska få det stödet som en annan katt ger, men att din pappa inte är så pigg på det?
Och du kanske bara är 12 år gammal, men det ändrar inte på verkligheten tyvärr.
#15 Jaha, Och? Jag behöver inget stöd för vi klarar oss perfelt utan fler katter.
#16 Det de som förordar menar är att det är bättre för en kattunge att ha en kompis av samma sort. Det är ingen anklagelse, men många av oss har jobbat med katter i många år (förmodligen fler än dina föräldrar har levat) och även skaffat en hel del teoretiska kunskaper. Vi som hänger på olika kattforum gör det för att få än mer kunskap, men också för att delge andra med litet mindre kunskap vår erfarenhet.
När min son var i din ålder (typ på hedenhös tid) brukade jag säga åt honom att om man inte vill acceptera det svar man kan få, så ska man låta bli att fråga. Du behöver alltså inte bli sur och kränkt för att du får de råd som du får här utifrån en katts bästa.

Och det är jättemånga som det går hur bra som helst för i början men som när katten är 8 månader till ett år gammal skriver på kattforum för de är förtvivlade över hur aggressiv katten har blivit eller att den har börjat gå utanför lådan hela tiden, och det handlar nästan alltid en katt som har tagits för tidigt från mamma och syskon och sen fått vara ensamkatt.
Det kan gå bra med din kisse ändå, men det kan man aldrig veta i förväg, så varför chansa?
Vill du din katts bästa, eller är det viktiga för dig att ha rätt till varje pris? Fråga dig den frågan istället för att bli arg, är svaret det förstnämnda, vad finns det då att bli arg för?
Kan ni inte bara sluta, SNÄLLA! Jag tycker det är så fegt av er att ge er på en 12åring! Det är inte jag som har ansvaret för katten så sluta, Fattar ni inte att ag blir super ledsen. MOGET av er att få en 12åring att gråta och jag kommer må dåligt av detta längre fram över, Schysst verkligen… :'(
Det är ingen som givit sig på dig. Men du kan ju låta dina föräldrar läsa och lära sig. Jag tror nämligen att de är okunniga.
Som jag skrev, man kan inte ställa en fråga och tro att man ska få det svar man vill ha. Livet fungerar inte så, inte ens när man är 12 år. Om du ställer frågor här så kommer du att få korrekta svar. Allt annat vore oansvarigt.
Mitt råd till dig är: se till att din målsman läser och lär. Det är målsmannen som borde gråta och må dåligt. Inte du. Det är den vuxnes ansvar, i alla lägen, att se till att såväl barn som djur mår bra. Du är för ung för det ansvaret.
Vill du inte släppa in dina föräldrar på iFokus, gå till biblioteket och låna Susanne Hellmans bok om katters beteende. En alldeles utmärkt och desssutom lättläst bok som ni kan studera tillsammans.
Det är ju precis det ni gör, Ger er på mig!
Och nej det ska vi inte göra, Min katt mår bra precis som den har det nu och här på katterifokus är det SÅÅÅÅÅÅ komplicerat och ha katt men inse att det inte är det, Min katt mår inte sämre än dina!
Det är först när man börjar lära sig någonting, oavsett vad, som man förstår digniteten av det hela. Det är en visdom som kommer med tiden. Som ung är man tvärsäker på att man kan allt, som ung vuxen börjar man inse att man kanske har en viss begränsning och som gammal vet man att det är så. 
Jag har läst tråden från början till slut och jag måste bara säga att Thaeri och Katthemsmatten endast ger konstruktiv kritik. Alltså de ger sig inte på dig utan de försöker bara förmedla sin kunskap till dig.
Sen är det inte säkert att du får några problem över huvud taget med din söta misse men det finns en risk som # 17 & #18 säger.
De säger utan att vara elaka att det skulle minimera risken att ni får problem med katten om ni köper en till katt som själv växt upp med andra katter. Då kan den nya katten föra över sitt naturliga kattbeteende till din katt. Sen kan din söta sak även ha glädje av en kattkompis när du är i skolan t.ex och när din pappa inte är hemma. 
Men som sagt det behöver inte bli några problem, men den kan bli.
Bifogare även en kattmys bild! :)
Mycket vänliga hälsningar Josefine! 
Haha vilken modig liten kisse! Hon skulle nog skydda sin matte mot den stora vovven :)
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
Zorro_Tiger jag skrev innan att du inte ska ta åt dig och ignorera kommentarer som är elaka. Men missuppfatta mig inte. Jag säger inte att de här har gett sig på dig det anser jag inte efter att ha läst vad andra skrivit.
Du är ett barn men jag tror jag du använder det som en ursäkt för att inte vara respektfull och lyssna på andra här nu. En del är äldre än båda våra föräldrar och man ska svara med respekt mot äldre och lyssna på deras erfarenhet och vishet som de har. Det ska man inte kalla påhopp.
Min kattunge var 13 veckor när hon klådde upp våran 9-åriga stooora cheferhanne så att han inte vågade gå nära henne på en vecka… :-) nu är de bästaste kompisar!