Nyår :/
Bara mina kisar som är rädda för fyrverkerier? Dom är superstressade just nu :( Kommer bli värre vid 12 slaget..

Har 3 katter, alla sitter gärna och tittar på fyrverkerierna.;) Mina föräldrars ena kise blir rädd, den andra vet jag inte då det är hennes första nyår.
Katterna kan hoppa till lite när det smäller, speciellt om dom sov eller så. Sen föredrar dom att vara inne. Övrigt så bryr dom sig inte.
Hunden har det värre dock :/ Hon sitter fortfarande och flåsar, och har gjort sen klockan sex ungefär när första smällarna kom.
//Jessie
Jag hoppas att det blev bättre! Min hukar oftast under sängen när det är som värst och det är ju ganska logiskt att ta skydd, men jag sätter på dunkadunka musik och dansar och skrattar lite, sså då brukar han komma fram efter ett tag:))

Mina blev rädda precis på tolvslaget när det smällde som mest annars satt Puma i fönstret o kollade ut. Hon e den nyfiknaste av dem
min katt var coollung han bara satt där och kollade på fyverkerierna och försökte fånga dom :) och detta var hans första nyår.

Var inte hemma på nyår, men förra året så var de lite vaksamma när det började smälla men inte rädda. Var hos en som har två avkommor och de var okej med det med
katterna i mitt hem är inte döförtjusta i detta nyårsspektakel. Det finns olika tips på vad man kan göra för att få katterna lugna. Jag vinklar ner persiennerna (för att det inte ska blixtra rakt in i lägenheten), sätter på radion på en "pratkanal" så att det maskerar bort ljudet från smällarna och ser till så att de har gott om filtar och små kojor (filtar/täcken/kuddar) att gömma sig under/i. Detta funkar bra för mina katter.
En del ställer fram lite extra mat (eftersom deras katter blir lugna av att äta antar jag), men man märker ju själv vad som funkar för de egna katterna.
Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!