Katt och hund .
Min katt har bott med hundar i hela sitt liv och trivs väldigt bra med dem,
hon stryker sig emot dem och ligger gärna tätt intill och sover med dem.
MEN, jag har nu fått hem en ny daghund som man måste hålla koll på hela tiden. Han är inte elak eller så . Men han försöker bestiga henne. Och hon gillar inte det. Och såklart säger vi ifrån innan han hinner. Och jag är naturligtvis rädd att hon ska ge honom en snyting. Därför håller vi honom på synavstånd så att vi kan säga ifrån i tid.
Nu till frågan.
kan det här förstöra hennes syn på hundar?
Hon går fortfarande och gnider sig emot och sover med de andra hundarna jag har. Så hon kanske känner av att det just bara är den hunden som är jobbig?
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
Eftersom hon har så mycket erfarenhet som hon har så skulle jag iaf bli förvånad om en enda hund vänder på det. Kanske blir hon mer skeptisk till nya hundar.
Mina katter accepterar (läs: retar genom att smyga runt de stackars förvirrade hundarna) våra hundar, men gömmer sig för farmors hund elkler okända hundar.
Akta så de inte skadar varandra bara.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Nej det kommer troligen inte att förstöra hennes syn på hundar.
MEN jag skulle väldigt bestämt tala om för hunden att det inte är ok. Eller igentligen så är det bästa att hon får fräsa åt hunden då det troligen biter bäst. Man kan omöjligt hålla koll på dom 24 timmar om dygnet..
Se till att katten har nerklippta klor om hon skulle fräsa till åt hunden.
1 och2
Det har gått bra. har sagt ifrån till hunden så gott de går. Men Katten är duktig och hoppar upp i fönstret när hon tkr att det är jobbigt om jag inte hinner med =) Så nu har de löst sig =)
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~