Orijen mättande?
Är det någon här som ger sina katter Orijen? Hur mättande verkar det vara jämfört med andra foder?
Har funderat på att byta till detta men den är så mycket dyrare än fodret de får nu (brit care, jag vet… inte det bästa men den bråkar inte med min kastrathankatts mage vilket eukanuba gjorde) men vad jag läst till mig så ska orijen vara väldigt bra foder?
Så jag vill veta hur mättande det här fodret är för att veta om det är något jag har råd med i längden.
Just nu så delar min norska kastrathane och min kastrerade huskattshona på ½ burk med bozita blötfoder och ca 50gr Brit Care Castrate per dag plus lite blandade kastratfoder som godis i aktivetetsleksakerna (tex iams och four friends som jag köpt småpåsar av när det varit rea).
Kan även lägga till att jag tittat på Applaws torrfoder men har inte hittat spec mycket om hur andra tyckt att den är verkar. Gillar den då det verkar vara mycket kött och väldigt lite annat jox.
Mina 3 skogisar brukar äta 1-1,5 dl Orijen om dagen + några matskedar Bozita, eller köttfärs eller liknande.
/EvaS
S*Capsicum´s www.capsicumcats.se