Kastrering!
Snart är det dags att boka tid för kastrering åt våran 6månaders hankatt.
Han levde med sin mamma fram tills han var ca 5 veckor gammal bara, efter det är han uppvuxen på ersättning och kattmat för små kattungar.
Innebär detta större risk för komplikationer vid kastreringen, med tanke på att han inte fick modersmjölken så länge som det skulle ha behövts?
Han är möjligen liten för sin ålder, men jag har ingen annan 6 månaders katt att jämföra med. Hur mycket bör han väga?
Han är i övrigt frisk, pigg och matglad.
Den röda katten på bilden är 15 månader..

tror inte det är någon fara. Vad hände med hans mamma? 
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
#1 Han och hans syskon bodde hos en familj som inte höll honan inne medans hon fortfarande diade, så hon blev tyvärr påkörd.
Ungarna skulle sedan avlivas, istället tog jag dem och försökte hitta nya hem åt dem sedan de blivit 14 veckor. Denna lilla hane fick dock stanna här, då han kom så bra överens med en av våra tidigare katter (den på bilden).
Hade inte hjärta till att skilja dem åt då dom ligger och håller om varandra när dom sover 
Det var bra att syskonen fick vara tillsammans så länge,
Jag kan inte tänka mig att det ger komplikationer vid kastreringen.
Catprotection i England kastrerar kattungar när de är 9 veckor och de får säkert in små kattungar utan mamma,
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
#3 Jo, det var så jag kände. Det var denna kille och hans två systrar. Systrarna fick dessutom komma till samma hem, så det kändes jättebra :)
Tack för alla svaren, känner mig lite tryggare nu inför kastreringen.
Har vägt honom, och vågen visade otroligt nog hela 2 kg, fast han känns mycket lättare