Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 929 ggr
BettaSplendens
0

Uttråkad katt

Jag har en liten blandistjej på ca 3.5 år vis namn Gosan. Hon är världens mest personliga och finaste katt tycker jag… Men hon är så himla uttråkad! Jag har försökt och selträna henne, gått ut med henne också men hon tycker det är ganska obehagligt (trillat ner från balkongen en gång så hon har väl lite trauma där ifrån..) Leka tycker hon är kul i bland men inte så på det sättet utan om man kastar en leksak kan hon jaga den en gång sen bryr hon sig inte.. Och gosa är inte så kul heller tycker hon (även fast man tror det på namnet) Flört Har försökt och klickerträna det, men hon tycker inte om godis så mycket, hon är det kräsnaste katten jag vet!

Vi har funderat länge på att näta in balkongen men blir aldrig av, ska se om det blir kanske till våren..

Alltså det bästa för henne är ju en kompis, men har man en mamma som inte är supersugen är det ganska svårt kan jag säga :( Men jag har pratat med henne flera gången om det och nu verkar hon mera "jag ska tänka på det". Hennes kompis har också en liten 11 veckors kattunge som hon visade mig, så jag vet inte om vi kanske ska köpa den (när den är 12 veckor då), hon är lite mystisk… Skrattande Det är en bondis dock och jag vill ha en raskatt (vill inte stödja huskattsaveln).. Menmen, vi får se.

Men ja, har ni andra tips på aktiviteter till en katt som är lite knäpp så får ni gärna lämna tips Skrattande

Josefa
2

Hm, måste bara påpeka att när man avlar fram blandraskatter så är det just huskattsavel. Den värsta sorten tom, eftersom man många gånger gör det just för att man ska kunna lura till sig lite extra slantar.

BettaSplendens
0

Va? Vad menar du? Jag räknar i alla fall blandrasavel och huskatssavel som samma sak om det var det du menade :)

[Devya]
0

Jag hade problem med att hitta ett godis som min katt tyckte tillräckligt om och till slut hittade jag ett godis som var mjuk. Han ville inte testa äta det i början så jag tvingade in det i munnen på honom och vips var han helt galen i godiset.: )Så tack vare det kan jag klickerträna min katt och har numera en mera harmonisk kissekatt.

Min kisse hade en kattvän tidigare, men det gjorde ingen skillnad. Min katt var trots det ändå uttråkad. Så det att man skaffar en ny kissekatt behöver inte betyda att det sker en förändring tyvärr.

BettaSplendens
0

#3 Tack för tipset! :) Ska pröva lite mjuka godisar då. Jag tror det är väldigt inviduellt med kompisar. Tror faktist hon skulle uppsaktta det men vi får se om vi skaffar en misset till :D

saga97
0

min katt är lite för lat för att springa efter saker men när jag katade en glittrig julgrans kula  så tyckte han det var ganska spännande  det finns också roliga sorters leksaker tex. boll man sätter godis i och om katten puttar på bollen kommer de ut godis

alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år

vinteralvan
0

Da Bird är en leksak som "alla" katter verkar älska. Lite dyr kan tyckas men verkligen värt pengarna.

BettaSplendens
1

Tack alla! :) Hon har hittat en bikini underdel som hon har förälskat sig i, släpar runt den överallt haha. Ser så himla töntigt ut när hon går runt med den i munnen Skrattande Ska åka till djuraffären så då blir det att shoppa loss julklappar åt henne.

Och när jag skrev både blandis och huskatt i mitt första inlägg, så tycker jag det är precis samma sak! Är det en katt som te.x är 50% Norsk skogkatt och 50% Maine coon är det lika mycket huskatt som min lilla katt som vi inte vet pappan på ens.

Vill inte stödja mer av den (ofta) hemska huskatt eller blandras aveln (samma sak egentligen, men ni förstår), har haft för tok för mycket av det Rynkar på näsan